Analytics tuntuu tavallaan aika järkevältä ohjelmalta, mutta välillä epäilen, että joko omassa järjessäni tai sitten ohjelman toimintalogiikassa on kuitenkin jotain vialla.
Minulla on siis sivusto, jonka esimerkkiosoitteena toimikoon vaikka www.osoite.com.
Kyseisessä osoitteessa on alikansioita, joita haluaisin seurata jokaista omanansa.
Esimerkiksi
www.osoite.com/autot
www.osoite.com/moottorit
www.osoite.com/mopot
Lisäksi haluaisin kuitenkin myös mahdollisuuden seurata koko sivustoa kokonaisuudessaan yhdestä profiilista.
Ajattelin ratkaista ongelman tekemällä jokaiselle alikansiolle suodattimet, mutta eihän siitä mitään tullut. Tein noin 10 vain alihakemistoon suuntautuvan liikenteen suodattavaa suodatinta ja tästä seurasi ainoastaan se, että raporttiini ei päivittynyt enää mitään tietoja. Muistin lukeneeni jostain, että sisällyttäviä-suodattimia saisi olla vain yksi. Muistaakseni tämä oli ihan Analyticsin ohjeissa, mutta en löydä sitä enää mistään. No poistin kaikki muut paitsi yhden suodattimen, ja tilastointi alkoi taas toimimaan.
Edelleenkään minulla ei ole kuitenkaan mitään hajua mistä pystyisin lukemaan tuon suodattimen tilastoja?
Toinen vaihtoehto käsittääkseni olisi, että tekisin jokaiselle kansiolla oman profiilin ja tämän kai pitäisi toimia ihan hyvinkin. Ongelmana on vaan, että miten voin seurata sen jälkeen myös yhdestä näkymästä koko sivun liikennettä? Vai voinko tehdä niin, että laitan samalle sivulle kaksi Analyticsin tagitusta? Yksi profiili seuraisi siis kaikkia sivuston osioita ja eri kansioille olisi omat profiilinsa.
Olen kiitollinen kaikesta avusta.