Huonot palveluntarjoajat

www-hotellit, hostaus ja palvelin juttua.

Huonot palveluntarjoajat

ViestiKirjoittaja jv16 » Ti Maalis 13, 2007 14:43

Tässä vähän kokemuksia huonoista palveluntarjoajista.

Osoite.com. Tekninen tuki ei tiedä mitä 301 redirect tarkoittaa, vain meta-refresh -uudelleenohjaus tuntuu olevan hallussa. Kun teen itse 301 redirectin php:llä, lähetän tiedoston heille ja he laittavat sen paikalleen mutta eivät laita tiedostolle execute-oikeuksia ja lähtevät kotiin. Domainin uudelleenohjaus on ollut nyt rikki 22 tuntia.

Pävitiys: 24 tunnin (sivu alhaalla koko tämän ajan), neljän sähköpostin ja kolmen puhelinsoiton jälkeen uudelleenohjaus saatiin kuntoon. Että näin...

Pikaisesti arvioituna taloudellista haittaa vanhan domainin alhaalla olemisesta tuli satoja euroja.

www.rackglobal.fi. Tekiseltä tuelta kesti kolme päivää vastata yksinkertaiseen kysymykseen domainin rekisteröinnistä. Onneksi tajusin kysyä ennen minkään yhteistyön aloittamista jos tuen taso on tuota luokkaa.

Onko muilla huonoja kokemuksia hosting-yhtiöistä?
Viimeksi muokannut jv16 päivämäärä Ti Maalis 13, 2007 17:09, muokattu yhteensä 2 kertaa
jv16

ViestiKirjoittaja micfire » Ti Maalis 13, 2007 15:24

Suosittelen kyllä ulkomaisia palveluntarjoajia. Hinta/laatusuhde on aivan eri luokkaa kuin Suomessa. Useasti myös nopeudet ovat parempia vaikka se hassulta kuulostaakin. Itse olen monesti saanut huomattavasti nopeampia vauhteja keskimäärin jenkkiservereiltä kuin mitä Suomen sisällä bitti liikkuu.
Käyttäjän avatar
micfire

ViestiKirjoittaja jv16 » Ti Maalis 13, 2007 15:32

micfire kirjoitti:Suosittelen kyllä ulkomaisia palveluntarjoajia. Hinta/laatusuhde on aivan eri luokkaa kuin Suomessa.

Täysin samaa mieltä. Nykyään kaikkiin hosting-asioihin käytän ulkomaalaista firmaa.
jv16

ViestiKirjoittaja 2K » Ke Maalis 14, 2007 11:21

Onko muilla huonoja kokemuksia hosting-yhtiöistä?

Oman kokemuksen mukaan hosting-business on tuuripeliä, jossa hyväkin hosti voi muuttua vuoden varrella huonoksi, ja toisinpäin (ja jotkin palveluntarjoajat ovat kuin jojo). Toisaalta virheistä /huonoista kokemuksista kannattaa viestiä palveluntarjoajan suuntaan - väliin pieni viestintä parantaa kummasti palvelun tasoa ja voi tuoda kivoja yllätyksiä.
2K

ViestiKirjoittaja mRkukov » Ke Maalis 14, 2007 11:41

2K kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan hosting-business on tuuripeliä, jossa hyväkin hosti voi muuttua vuoden varrella huonoksi, ja toisinpäin (ja jotkin palveluntarjoajat ovat kuin jojo).

Itsellä kokemuksia vain yhdestä firmasta. Ennen valintaa olin googlannut kokemuksia kyseisestä paikasta ja käyttäjien kommentit oli "- - paska osui sen verran pahasti tuulettimeen - -" tyylisiä. Asiakastuki haukuttiin pystyyn ja kaikki oli lopettamassa siihen paikkaan.
Kyllä se tuki minulle osasi php safe moden, rekursiiviset chmodaukset ja vieläpä uuden imagemagickin tarvittavine kirjastoineen asentaa (jouduin tosin itse huomauttamaan että kirjasto puuttuu).

Aika tuuripeliltä siis näyttää. :wink:
mRkukov

ViestiKirjoittaja octo » Ma Maalis 19, 2007 16:08

Välttäkää kuin ruttoa tota puljua.

Ne aiheutti vuosia sitten ison kasan harmaita hiuksia.

Esim. rekistöröitiin verkkotunnukset omiin nimiin, ei mitään mahdollisuutta hallita niitä.
Laskutus harhaanjohtavaa. Kirjoitetaan tilaussivulla yhtä, mutta laskussa onkin ihan toista.
octo

Hyvä palveluntarjoaja.

ViestiKirjoittaja JuhaS14 » Ma Maalis 19, 2007 16:40

VAikka tää onkin huonot palveluntarjoajat niin kyllä ne kotimaisetkin osaa.

Mulla on erään saitin kohdalta Kotisivut.comista useammalta vuodelta kokemusta. Kaikki toiminut moitteetta! Voin suositella varauksetta. Tukikin toimii erittäin ripeästi.
JuhaS14

ViestiKirjoittaja nico » Ti Maalis 20, 2007 22:50

Nebulan suhteen ei ole valittamista. Itse maksan mielellä enemmänkin jos esim. saan palvelua Suomeksi ja heti soittamalla.
Käyttäjän avatar
nico
Admin

ViestiKirjoittaja timore » Ti Maalis 20, 2007 22:54

Käytän futuron.orgia. Webbitila + domain maksaa 20e/vuosi. Ei kovin paha.
Joidenkin sivujen kanssa ollut ongelmia, eli ollut alhaalla muutaman tunnin ehkä kaksi kertaa, jolloin vika on ollut esim. Ranskassa olleessa sähkökatkoksessa.

Asiakaspalvelu vastaa kysymyksiin kohtuullisen nopeasti.
Käyttäjän avatar
timore

ViestiKirjoittaja Anda » Su Huhti 08, 2007 23:42

Rackglobalia en voi enää suositella pahimmalle vihamiehellenikään. Asiakastuki ei todellakaan ole huipputasoa, ja katkoksia on ja paljon.

Int2000 on tullut myös kokeiltua, ja se oli vielä hirveämpi kuin Rackglobal. Eka pulju, josta on kulunut yli kolme viikkoa saada sähköpostiin vastaus.

Futuron. Viiden päivän katkoksia, asiakaspalvelu töykeää ja hidasta. Tämän kokeilusta on kyllä jo aikaa, luurasin silloin toisen ihmisen sivutilassa (joka oli Futuronilta). Harkitsin itsekin siirtymistä Futuronille, siksi olin yhteydessä asiakaspalveluun. No, se tilaus jäi tekemättä. Eipä ole paljon tämäkään parantunut vuosien varrella, ainakaan sen perusteella, mitä olen keskustelupalstoilta lukenut.

Välttäkää noita kolmea kuin ruttoa.
Anda

ViestiKirjoittaja veeti » Ma Huhti 09, 2007 0:20

Anda kirjoitti:Futuron. Viiden päivän katkoksia, asiakaspalvelu töykeää ja hidasta. Tämän kokeilusta on kyllä jo aikaa, luurasin silloin toisen ihmisen sivutilassa (joka oli Futuronilta). Harkitsin itsekin siirtymistä Futuronille, siksi olin yhteydessä asiakaspalveluun. No, se tilaus jäi tekemättä. Eipä ole paljon tämäkään parantunut vuosien varrella, ainakaan sen perusteella, mitä olen keskustelupalstoilta lukenut.

Itselläni on positiivisiä kokemuksia Futuronista. Minulla on muutamia sivustoja Futuronin kautta.

Asiakaspalvelu on ihan hyvää luokkaa (normaalisti päivän sisällä vastaus, tämä viime riittää minulle). Ainoana miinuksena pidän, ettei ole varsinaista puhelintukea. Toisaalta puhelintuki vie rerusseja ja samalla se voisi nostaa hintoja, joten parempi näin päin.

Suosittelen Futuronin palveluita www-projekteille jotka ei vaadi hirveita tehokaistoja tai pienille yrityksille (hyvin kustannustehokas ja suomalainen tuki).
veeti

ViestiKirjoittaja Matti » Ma Huhti 09, 2007 20:10

Anda kirjoitti:Futuron. Viiden päivän katkoksia, asiakaspalvelu töykeää ja hidasta. Tämän kokeilusta on kyllä jo aikaa, luurasin silloin toisen ihmisen sivutilassa (joka oli Futuronilta). Harkitsin itsekin siirtymistä Futuronille, siksi olin yhteydessä asiakaspalveluun. No, se tilaus jäi tekemättä. Eipä ole paljon tämäkään parantunut vuosien varrella, ainakaan sen perusteella, mitä olen keskustelupalstoilta lukenut.

Itsekin suosittelen välttämään Futuronia viimeiseen asti. Useita huonoja kokemuksia niin omasta kuin asiakkaideni puolesta. En nyt lähde tarkemmin ruotimaan, mutta ihmeellistä toimintaa on tullut haivaittua. Monesti vielä ainakin omasta mielestäni melko epäeettistä.

Sellaisen vinkin annan, että älkää hyvät ihmiset tilatko mitään uniikkeja ja arvokkaita domainnimiä Futuronilta. Tästä on erittäin huonot kokemukset ja asia on edelleen auki ja yritän sitä parhaani mukaan selvitellä. Itseäni ainakin hieman epäilyttää, jos tilaan firmalta hyvän domainin ja samana päivänä yritys on itse rekisteröinyt sen itselleen ja saan ilmoituksen, ettei domain ole rekisteröitävissä.

Halpa se on, mutta hyvä mahtuu harvoin tuon sanan kanssa samaan lauseeseen.
Matti

ViestiKirjoittaja veeti » Ti Huhti 10, 2007 10:57

Matti kirjoitti: Välttäkää noita kolmea kuin ruttoa.
Itsekin suosittelen välttämään Futuronia viimeiseen asti. Useita huonoja kokemuksia niin omasta kuin asiakkaideni puolesta. En nyt lähde tarkemmin ruotimaan, mutta ihmeellistä toimintaa on tullut haivaittua. Monesti vielä ainakin omasta mielestäni melko epäeettistä.

Sellaisen vinkin annan, että älkää hyvät ihmiset tilatko mitään uniikkeja ja arvokkaita domainnimiä Futuronilta. Tästä on erittäin huonot kokemukset ja asia on edelleen auki ja yritän sitä parhaani mukaan selvitellä. Itseäni ainakin hieman epäilyttää, jos tilaan firmalta hyvän domainin ja samana päivänä yritys on itse rekisteröinyt sen itselleen ja saan ilmoituksen, ettei domain ole rekisteröitävissä.

Halpa se on, mutta hyvä mahtuu harvoin tuon sanan kanssa samaan lauseeseen.

Aika villiltä kuulostaa.

Palveluntarjoaja on kingi. Se välittää domaineja ja palveluita.. Se näkee hyvän domain-nimivarauksen asiakkaallaan, niin se ottaa sen itselleen.. Luulis tuosta kuluttaja-asiamiehenkin jo kiinnostuvan. Eikö tuohon ole jotain yksityisyyden suojaa..

Jos noin on, niin kyllä hyvin nopeasti tuollainen tarjoaja on ulkona.. Siis pahasana leviää yllättävän nopeasti. Kuka uskaltaa varata osoitteita, jos palveluntarjoaja ottaa kaikki hyvät osoitteet itselleen.
veeti

ViestiKirjoittaja micfire » Ti Huhti 10, 2007 11:05

Ulkomailla kannattaa välttää Dreamhostia. Se on ihan ok pulju jos tarvitsee säilytystilaa, mutta niillä on sellainen ikävä homma että ne rajoittaa sun CPU aikaa. Tuo ei tosiaan muodostu ongelmaksi normaalien kotisivujen kanssa, mutta sitten kun on foorumi missä pyörii vähänkään enemmän porukkaa niin sitten alkaa tökkimään.

Muutenkin kannattaa vähän kiinnittää huomiota millaisella raudalla se serveri sijaitsee. Olenpa joskus todistanut erästä tapausta jossa kaveri oli tehnyt oikein hienot kotisivut ja muutenkin antoi kuvan, että kyseessä on iso firma. Sitten serverinä pyöri 1Ghz Celeron, 256MB muistia ja järjetön kovoräkki. Tuohan toki selvisi vasta jos älysi katsoa DirectPanelista serverin tietoja vasta sen jälkeen kun oli ostanut jo palvelun ;) Kaiken lisäksi se serveri sijaitsi tyypin opiskelijakämpässä ja käytti koulun 10Mbit verkkoa. Tämä siis Ruotsissa. Eipä tuo kyllä kallis ollut. Joku 2e/kk taisi maksaa, mutta kyllä vähän kulmakarvoja nostaa tuollainen "serveri" ;)

Vinkkinä kaikille, että jos tarvitsette omaa serveriä kotiin esim. testaukseen ym. niin suosittelen Xboxia. Itsellä on tuossa sellainen toiminut serverinä vuoden päivät. Ei se mikään tykki ole, 700Mhz ja 64MB muistia, mutta takuulla kattaa yleiset kotiserverin tarpeet. Siihen vaan Gentoox Linux ja Lampp niin sulla on täysiverinen serveri. Kovoahan saa niin paljon kuin vaan lompakko kestää 3.5" lankkuun sijoittaa :)
Käyttäjän avatar
micfire

Lunarpages

ViestiKirjoittaja chilipepper » To Huhti 12, 2007 0:57

Lunarpages. En tiedä mistä johtuu, mutta nämä las vegasin palvelimet ovat todella hitaita Suomen suuntaan.
chilipepper

Seuraava

Paluu Host