AdSense Publisher -hakukone kaipaa lisäideointia

Esittele verkkopalvelusi. Kaikki hyvät konseptit ja ideat tänne. Ja huonot?

AdSense Publisher -hakukone kaipaa lisäideointia

ViestiKirjoittaja Bemmu » Ke Maalis 07, 2007 8:35

Hommasin vähän aikaa eräästä serveriklusterista ja spideröin sen avulla webbisivuilta adsensen publisher idtä. Näiden avulla voin sitten tehdä palvelun, jossa voi antaa jonkin AdSense-laatikon sisältävän webbisivun osoitteen (vaikka http://sijoittajat.com) ja skriptini sitten kertoo, mitä muita sivuja kyseisellä AdSense-julkaisijalla on. Tämä on aika vaiheessa. Spideröinti toimii nyt jotenkuten, pitäisi tulla hyvin kattava lopputulos, eli 23 miljoonaa eri sivua joilla on AdSense-laatikko, useimmat tietenkin samojen domainien alla. Saitin käyttäjälle näkyvää osuutta en ole vielä tehnyt yhtään, koska mietin vielä että mitä tietoja tuosta saisi irti.

Itse haun lisäksi saisin tuosta selville ainakin että kenellä AdSense-julkaisijoilla on eniten sivuja, siitä saisi jonkinlaisen toplistan aikaiseksi, jonka voisi esittää. Tuleeko mieleen muuta mitä tuosta saisi? Eli tietäisin kaikkien maailman webbisivujen URLit ja AdSense publisher IDt, tuleeko mieleen mitään kivaa mitä muuta niillä voisi tehdä?

Rahastusta olen tietysti myös miettinyt. Tällä kertaa kun tuon spideröinnin takia tällä on peräti kulujakin. Ainakin tuossa voisi olla mahiksia mainostaa AdSenseä aika hyvin, mikäli vielä itse AdSenseä käyttämättömät tulevat kokeilemaan. Suuri osa lienee kuitenkin itsekin jo AdSense-julkaisijoita, mitähän heille voisi tarjota? Millehän saiteille tuosta kannattaisi sitten vinkata, että saisi vähän näkyvyyttä? Mitä hakutermiä kannattaisi yrittää targetoida? Itselle tulee vaan mieleen "adsense publishers", mutta sillä ei näytä olevan hakuliikennettä. Yksi voisi olla tietysti itse "adsense"-termi, mutta siinä on tietysti kilpailu valtavan kovaa.

Noh, laittakaa ideoita jos tuli jotakin mieleen.
Bemmu

ViestiKirjoittaja Jani » Ke Maalis 07, 2007 9:51

Kuulostaa mielenkiintoiselta...

Mutta tosiaan en usko, että käyttäjät muodostuu sellasista joilla ei vielä oo adsenseä, eli sen mainostus ei välttämättä tuo eniten rahaa...

Miten olis esim. sellanen hinnottelumalli, että ilmaiseksi voi kokeilla ja saa vaikka 3 ensimmäistä tulosta. Sitten joku pieni kk- tai vuosimaksu jolla saa koko tulokset...
Jani

ViestiKirjoittaja Tomppa » Ke Maalis 07, 2007 9:59

Kannattaa varmistaa myös, ettei Adsense tiimi spaideroi sun sivuja ja poista niitä ohjelmasta moisen vekottimen myötä. Jotenkin tuntuu, etteivät välttämättä niinkään hyvillään moisesta ole. :?:
Käyttäjän avatar
Tomppa

ViestiKirjoittaja micfire » Ke Maalis 07, 2007 10:29

Minusta tuntuu ettei Google katso tälläistä oikein hyvällä. Toki en usko, että he loppujen lopuksi voivat tälle juuri mitään tehdä varsinkin jos et käytä heidän tuotemerkkejään missään. Näin nopeasti ajateltuna tuo voisi olla oiva palvelu kilpailijoiden sivujen kartoittamiseen ja tutkimiseen. 99,9% osa Adsense julkaisijoista tekee sitä samaa huonosti toimivaa, Adsensen pääideologian mukaista käyttöä joten en ainakaan itse näe hirveästi mielenkiintoa kartoittaa heidän toimintaansa, mutta se 0,01% sitten tekeekin sellaista toimintaa joka minua kiinnostaisi. Sitä vaan on aika törkeän vaikea filtteröidä sieltä joukosta.

Pitääpä muuten ottaa tuon bottisi footprint ylös ja tehdä sivuille skripti joka "vahingossa" jättää Adsense koodin laittamatta jos satut pyörähtämään niillä sivustoilla :twisted:
Käyttäjän avatar
micfire

ViestiKirjoittaja Bemmu » Ke Maalis 07, 2007 15:23

Yksi pääkäyttötarkoitus mitä kuvittelinkin on se, että ihmiset voi nähdä mitä muista sivuja spämmisivujen omistajilla on ;)
Bemmu

ViestiKirjoittaja micfire » Ke Maalis 07, 2007 15:39

Bemmu kirjoitti:Yksi pääkäyttötarkoitus mitä kuvittelinkin on se, että ihmiset voi nähdä mitä muista sivuja spämmisivujen omistajilla on ;)
No siis sinähän näet jo "parhaimmat spämmääjät" täältä: www.adsblacklist.com - Nuo kaverit oikeasti tietävät mitä tekevät, koska arbi ei ole ilmaista touhua ja noiden kavereiden liikennemäärillä noiden sivujen on tuotettava aika ruhtinaallisesti. Nooh, kohta tuo loppuu ja kaikki perusnyhvöt MFA sivujensa kanssa lakoaa.. ja arbi 2.0 nostaa päätään suuren yleisön tietoisuuteen :twisted:
Käyttäjän avatar
micfire

ViestiKirjoittaja Bemmu » Su Huhti 01, 2007 17:08

Tuli pieni mutka matkaan. Arvioin väärin spideroinnin hinnan. Luulin koneajan maksavan $50, mutta se maksaakin $500. Mietin tässä pitäisikö tuo startata niin, että vain tilaajilla olisi pääsy systeemiin.
Bemmu

ViestiKirjoittaja Bemmu » Ke Huhti 18, 2007 7:34

Jos joku haluaa maksaa puolestani tuon ~$500 spideröintimaksun, niin voin vastalahjana antaa 50% saitin mainostuloista. Itselläni ei ole varaa investoida tuohon. Itse spideröintisoftan tein jo, saitin front-endiä en vielä tehnyt.
Bemmu

ViestiKirjoittaja mRkukov » Ke Huhti 18, 2007 9:20

Bemmu kirjoitti:Itse spideröintisoftan tein jo

Millainen softa tuo nyt sitten on? Eli millaista "koneaikaa" olet nyt vuokraamassa? :roll:
mRkukov

ViestiKirjoittaja Bemmu » Su Huhti 29, 2007 20:30

Niin softa vain poimii sivuilta adsense publisher -koodin ja sivun titlen. Täytyy vuokrata 6 konetta sadaksi tunniksi käymään läpi Amazonin web search platformin spideroimia dokumentteja, jotta niistä saa poimittua nuo tiedot. Sen hinta on noin $500.

Tämän perusteella pystyisi sitten tekemään semmoisen sivun, että syöttämällä jonkin publisher id:n tai antamalla jonkin sivun, jossa on AdSense-mainoksia, se pystyisi kertomaan muut sivut, joita kyseinen julkaisija omistaa.

Jos joku täällä uskoo että moinen palvelu voisi tienata yli $1000 jollain aikavälillä, niin sitten kannattaa auttaa minua =)
Bemmu

ViestiKirjoittaja micfire » Su Huhti 29, 2007 23:32

Minä en edelleenkään ymmärrä mitä käytännön hyötyä tästä mahdollisesti olisi? Kenties uuden sukupolven vasikoita liikenteeseen valittamaan jokaisesta vähänkin spammiä muistuttavasta saitista? Vaiko kenties kopioimaan layoutteja? Adsense nyt kuitenkin on aika törkeän yksinkertainen monsteri kesyttää ja Adsensellä rahan tienaaminen onkin ihan muissa asioissa kuin leiskassa. No toki silläkin on merkitystä, mutta huomattavasti suurempi merkitys on esimerkiksi saittien määrällä sekä sillä mille hakusanoille tähtää. Otatko mieluummin 2 sivustoa jotka tekevät 10 euroa per päivä vai 100 sivustoa jotka tekevät jokainen 0,5 euroa per päivä? Vai otatko hakusanan joka maksaa 0,05 euroa per klikki vaiko 1,05 euroa per klikki?

Lisäksi tässä on sellainen pieni käytännön ongelma, että jos porukka on leiskojen perässä niin millä voit tietää mitä CTR:ää mikäkin leiska saa ja kuka oikeasti osaa ja kuka ei. Ja ei.. saittien määrä ei todellakaan korreloi sen kanssa. Lisäksi JOKAISELLA Adsensestä paljon rahaa tienaavalla on useampi tili ja varsinkin spämmääjillä.
Käyttäjän avatar
micfire

ViestiKirjoittaja nico » Ma Huhti 30, 2007 14:47

Minäkin nousen tällaisen palvelun vastustajaksi :-)

Lisäksi JOKAISELLA Adsensestä paljon rahaa tienaavalla on useampi tili...
Minä näköjään tienaan AdSensella vähän, koska minulla on vain yksi tili :-)
Käyttäjän avatar
nico
Admin

ViestiKirjoittaja micfire » To Touko 03, 2007 15:17

nico kirjoitti:Minä näköjään tienaan AdSensella vähän, koska minulla on vain yksi tili :-)

Jeps. Kyllä se siitä vielä lähtee.
Käyttäjän avatar
micfire

ViestiKirjoittaja dRD » Pe Touko 04, 2007 12:14

micfire kirjoitti:
nico kirjoitti:Minä näköjään tienaan AdSensella vähän, koska minulla on vain yksi tili :-)

Jeps. Kyllä se siitä vielä lähtee.

Mitä ihmeen hyötyä on useammasta tilistä?
dRD

ViestiKirjoittaja nico » Pe Touko 04, 2007 17:51

Mitä ihmeen hyötyä on useammasta tilistä?
No sitä minäkin ihmettelen. Yhden tilin hyöty on mm se että nyt saan Googlelta joululahjoja ja muuta krääsää. Kahdella tilillä tuskin pääsen yhden tilin osalta tälle premium julkaisia tasolle :-).

Mikä on muuten micfiren mielestä paljon kun puhutaan AdSense tuloista?
Käyttäjän avatar
nico
Admin

Seuraava

Paluu Verkkopalveluita