Verkkohotellin valinta

www-hotellit, hostaus ja palvelin juttua.

Verkkohotellin valinta

ViestiKirjoittaja moleskine » La Maalis 04, 2006 18:59

Terve!

Olen valitsemassa itselleni uutta webhotellia. Pienellä Googletuksella jo kotimaisia vaihtoehtoja on niin hurjasti, että sormi menee vähemmästäkin suuhun :-)

Olisi hauska kuulla teidän kokemuksianne pätevistä hosteista. Tällä hetkellä valinta tuntuisi kallistuvan joko Easylinehostiin tai Luohi.nettiin. Onko teillä näistä huonoja/hyviä kokemuksia?

Myös ehdotuksia muiksi vaihtoehdoiksi otetaan mielellään vastaan :-)
moleskine

ViestiKirjoittaja Teemu » La Maalis 04, 2006 20:44

Itse olen käyttäny ammuu.comia ja hyvin on toiminut :)
www.ammuu.com

Sivulla on foorumi, josta voit lukea palautetta käyttäjiltä...
Teemu

ViestiKirjoittaja dEnA » La Maalis 04, 2006 23:18

Käytän tuota louhiNettiä toiseen sivustooni (www.abseiling.fi). Ja tulihan se käyttöön heti ja vaikutti pienellä googlettamisella olevan halvimpia suomalaisia, en sitten tiedä onko oikeasti.
Mutta palvelua en kyllä aijo kehua, sillä ainoan kerran kun otin yhteyttä oli kun halusin meta tagit tohon niitten frameen (pelkkä domaini -> jonkunlainen frame että domaini jää tohon osoitepalkkiin) joka googlekin kai kattoo? Kysyin ystävällisesti jos se ylipäätänsä on mahdollista ja vastaus tuli pari viikkoa myöhemmin eikä edes muistaakseni vastannut kysymykseeni enkä niitä tagejakaan ikinä tullut.... Että silleen
dEnA

ViestiKirjoittaja Harri » Su Maalis 05, 2006 11:05

Itse voisin suositella, tosin alle puolen vuoden kokemuksella, Datamappia. Suurimpina plussina sanoisin edulliset hinnat, palvelimet Suomessa ja erittäin nopeasti toimiva ystävällinen asiakaspalvelu. Kannattaa myös käydä tutustumassa Vapaaseen hosting-vertailuun, jossa voi lukea myös käyttäjien kommentteja palveluntarjoajista. Itse päädyin siis Datamappiin pitkälti tuon sivuston perusteella.
Harri

ViestiKirjoittaja axession » Su Maalis 05, 2006 17:06

Itse hoidan muutamia sivuja Louhilla ja omat sivut ovat jo mm vuosia siellä, jo ennen kuin se liityy smilehousiin. - loistava palvelu, nopea ja asiallista - en voinut kuin vain suositella
axession

ViestiKirjoittaja nico » Su Maalis 05, 2006 18:56

axession
Vieras

Ei kuulu aiheeseen, mutta Sorry sun rekisteröinti mitätöitiin vahingossa :-(. Toivottavasti ei ole liian suuri ongelma tehdä se uudestaan...
Käyttäjän avatar
nico
Admin

ViestiKirjoittaja nico » Ma Maalis 06, 2006 12:51

Minulla on käytössä Saunalahti, DAOUS, Domainkeskus ja Nebula.

Noista Nebula on ehdottomasti paras. Saunalahti oli halvin, mutta ei enää ja asiakastuki ei toimi. Monipuolisuus ja lisäpalvelut myös aika surkeat Saunalahdessa. DAOUS itse asiassa ihan ok, domainkeskus on tuntunut joskus hitaalta.

P.S. Olen yli viikon pyytänyt Saunalahdesta domain muuttoa Nebulaan ja veiläkään ei ole tapahtunut mitään. Tosi surkeaa toimintaa. Pettyneenä siirrän nyt kaiken vex sieltä :-(.
Käyttäjän avatar
nico
Admin

ViestiKirjoittaja Matti » Ti Maalis 07, 2006 15:21

Kokemusta seuraavista: Datamappi, Nebula, Rackglobal, Futuron Hosting, Ammuu.com ja Planeetta.net

Kaikki ovat hommansa hoitaneet hyvin tai kiitettävästi. Paras nuista on kenties ollut Nebula. Asiakaspalvelu vastaa usein yölläkin, eli aina on joku päivystämässä.

Datamapin palvelimet ja vakaus on huippuluokkaa (tänään oli katkos, mutta menee Soneran piikkiin). Ainut on vaan, että kun asiakkaita on alkanut tulla enemmän, niin tuki ei sitten oikeen enää tunnu toimivan. Yleensä asiat on selvitettävä puhelimitse, koska sähköposteihin ei vastata. 1,5 vuotta olen käyttänyt ja muutama katkos on vain ollut ja data on kulkenut nopeasti, mutta asiakaspalvelun taso on tuossa ajassa laskenut rajusti. Silloin kun tulin asiakkaaksi vastaukset tulivat mailitse poikkeuksetta tunnin sisään. Nykyisin ei aina edes vastausta saa ja joskus saa 2vko päästä. Käytän silti edelleen, käyhän se puhelinkin kommunikoitiin, kun muuten palvelu pelaa täydellisesti.

Rackglobalia (entinen verkkomestari) käytin muutama vuosi sitten, silloin toimi hyvin, mutta taitaa tuo asiakaspalvelun hidastuminen olla tuollakin ongelmana.

Planeetan käytöstäkin on tosi pitkä aika. Silloin toimi kuitenkin kaikin puolin hyvin.

Futuron Hostingilla minulla on yksi web-hotelli, jota tosin en käytä mihinkään tarkoitukseen. Hyvin on palvelut online ja tuki pelaa, mutta itse firma ei suurta intohimoa sytytä minussa. Markkinointi on ollut viime aikoina erittäin töykeää ja näin ollen en tule käyttämään jatkossa mihinkään.

Ammuu.comilta on ollut jotain pientä tarkoitusta varten yksi web-hotelli ja toimi silloin ainakin hyvin. Aikaa tuosta on melkein 2v.

Kannattaa aina muistaa, että halvalla ei aina saa sitä parasta. Jos haluaa nukkua yöt rauhassa, niin ei aina kannata valita sitä halvinta.
Matti

ViestiKirjoittaja axession » Pe Maalis 10, 2006 9:56

nico kirjoitti:
axession
Vieras

Ei kuulu aiheeseen, mutta Sorry sun rekisteröinti mitätöitiin vahingossa :-(. Toivottavasti ei ole liian suuri ongelma tehdä se uudestaan...

NO EIIIIII - kai sellaista vaan tapahtuu :D
axession

re

ViestiKirjoittaja smi » Pe Huhti 14, 2006 21:01

Onko kellään kokemusta b-one:sta? Hinnat vaikuttavat ainakin edullisilta.
smi

ViestiKirjoittaja Anda » La Huhti 15, 2006 12:44

Itselläni on kokemusta Daousista, Rackglobalista (ent. Verkkomestari) sekä jossain määrin myös Futuronista.

Daous on sen sortin lafka, jota en suosittele kenellekään. Katkoksia oli jatkuvasti, ja asiakaspalvelulta sai odottaa vastauksia - jos niitä ylipäätään tuli - pääsääntöisesti yli kolme viikkoa. Lisäksi firma rekisteröi domainit omiin nimiinsä.

Futuronista sen verran, että siellä on ollut useiden päivien katkoksia ja asiakaspalvelu ei ole minua lämmittänyt. En koskisi kymmenen metrin seipäälläkään. Lisäksi heidän mainontansa on ollut suoraan sanoen mautonta ja herjannut muutamia toisia webhotellien tarjoajia. Minulle on kehittynyt eräänlainen inhoreaktio Futuronia kohtaan - en ottaisi heiltä mitään, vaikka ilmaiseksi saisin.

Rackglobal oli ennen parempi kuin nyt - asiakasmäärä on suurentunut, palvelu hidastunut. Nykyisin rekisteröin pelkän domain-nimen Rackglobalin kautta, mutta joka ikinen vuosi sitä laskua saa karhuta heiltä monta viikkoa - jos ei karhua, ei sitä laskua myöskään kuulu ja domain vain menee umpeen. Inhottavaa.
Minulla oli ennen myös webhotelli Rackglobalilta, mutta siirryin sitemmin erään yhdistyksen hoiviin. Rackglobalista vielä sen verran, että webhotelli toimi ainakin silloin kohtuullisen hyvin ja ilman katkoksia.

Jos noista kolmesta (Daous, Rackglobal, Futuron) pitää jotakin suositella, niin se on kyllä Rackblogal. Futuronista minulla on kaikkein huonoimmat kokemukset.
Anda

ViestiKirjoittaja Tomppa » La Huhti 15, 2006 13:30

Anda kirjoitti:...Lisäksi firma rekisteröi domainit omiin nimiinsä...

Siis asiakas maksaa domainin rekisteröimisestä, mutta yritys pitää sen itsellään? Eli asiakas ei siis käytännössä voinut hallita omaa domainiaan?

Eikös tuossa rikota jo jonkin sortin lakiakin?
Käyttäjän avatar
Tomppa

ViestiKirjoittaja Anda » La Huhti 15, 2006 15:02

Tomppa kirjoitti:
Anda kirjoitti:...Lisäksi firma rekisteröi domainit omiin nimiinsä...

Siis asiakas maksaa domainin rekisteröimisestä, mutta yritys pitää sen itsellään? Eli asiakas ei siis käytännössä voinut hallita omaa domainiaan?

Eikös tuossa rikota jo jonkin sortin lakiakin?
En tiedä tuosta lain rikkomisesta, mutta voisin sen helposti uskoa. Joka tapauksessa kaikki Daousin kautta rekisteröidyt domainit rekisteröitiin ainakin tuolloin heidän omiin nimiinsä - se oli monen kuukauden urakka, kun tappelin niiden kanssa, yritin siirtää domainia muualle ja saada sen omiin nimiini. Kun lopulta noin neljän viikon odottelun jälkeen he vapauttivat domainin siirtoa varten, he eivät ilmoitelleet siitä minulle asti mitään. Asiakaspalvelu tuntui muutenkin olevan vähän heikoilla...

Vilkaisin neljän Daousilta webhotellinsa / domaininsa ostaneen WHOIS-tiedot. Kaikki domainit Daousin nimissä, eli ilmeisesti sama meininki jatkuu yhä - ei niitä asiakkaiden nimiin rekisteröidä. (Omasta tapauksestani on noin kaksi vuotta.)
Anda

ViestiKirjoittaja Seppo » La Huhti 15, 2006 16:20

firma rekisteröi domainit omiin nimiinsä...

Tuo voisi tietysti olla hyvä syy käyttää heidän palvelujansa, monethan maksavat siitä että whois-tiedot pysyvät salaisina (kuka mistäkin syystä).
Täysi omistusoikeus domainiin on tietysti edellytys.

Itse siirsin hiljattain erään domainin neobitti.fi palveluun. Kokemukset tähän asti erittäin positiiviisia. C-panel, mySQL ym sisältyy halvimpaankin (muistaakseni 47e/v) vaihtoehtoon.
Seppo

daous

ViestiKirjoittaja smi » La Huhti 15, 2006 19:11

Itsekkin olen kuullut Daous:ista huolestuttavia juttuja (kts.)
smi

Seuraava

Paluu Host