Gameon.fi - pelikauppa, jonka hinnat ovat "kohillaan".

Esittele verkkopalvelusi. Kaikki hyvät konseptit ja ideat tänne. Ja huonot?

Re: Gameon.fi - pelikauppa, jonka hinnat ovat "kohillaan".

ViestiKirjoittaja mannerv » To Touko 06, 2010 16:23

pucilpet kirjoitti:Aika vaikea toteuttaa tässä vaiheessa ainakaan tuota, että lähettäisi tuotteet Ahvenanmaalta. Ei se ehkä pointtisi ollutkaan, mutta silti.

Viittasin tällä siihen, että elleivät lait ole muuttuneet, Ahvenanmaalta voi myydä Suomeen ilman ALV:ta tuotteita, jos niiden arvo on alle 46 euroa. Pelit maksavat yleensä alle tuon ja niiden ALV on käsittääkseni 22 %, joten jos operoitte Ahvenanmaalta käsin, voisivat pelit olla teillä about 18 % halvempia kuin muilla.

http://www.posten.ax/department3.con?iP ... 348&iLan=2
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1996/19961266
mannerv

ViestiKirjoittaja timore » To Touko 06, 2010 18:02

mannerv kirjoitti:Jos lupauksenne on olla Suomen halvin tietokone- ja konsolipelien verkkokauppa, se kannattaisi varmasti tuoda aktiivisesti esiin sivustollakin. Voisitte esimerkiksi esittää hinnat niin, että niissä näkyisi hintaero ohjevähittäishintaan, hintaseurannan halvimpaan kauppaan tms.

Yleisesti liiketoiminnasta tulee mieleen, että halvimpaan hintaan pystyy yleensä se, jolla on suurin volyymi. Aika kova veto, jos pystytte pienenä toimijana tarjoamaan halvimman hinnan. Jos pelien kate on luokkaa 30 % niin sitten ehkä. Peleissä voi lisäksi mahdollisesti kikkailla sillä, että lähettää tuotteet Ahvenanmaalta. Toisaalta, en sitten tiedä, että kuka teidän kanssanne haluaisi lähteä hintakilpailuun.

Halvimmalle kaupalle hintaseuranta voi olla turhan kallis palvelu olla mukana, joten teidän pitäisi varmaankin luoda "aktiiviharrastajien" keskuudessa maine halvimpana verkkokauppana. Lisäksi pitäisi perustella jotenkin, että miksi kannattaa tilata teiltä eikä vaikkapa Play.com.

Tällaisia ajatuksia tuli mieleeni ensimmäisenä.

Jos lupaa olla halvin, niin silloin myös pitää myydä aina halvemmalla kuin yksikään kilpailija. Tuo lupaus on pitävä sopimus, jonka teet asiakkaan kanssa.

Pelialan katteet on huonoja ja kilpailu liian kovaa. Näin itse ainakin totesin joskus aikoinaan. kun pyörittelin omaa pelikauppaa.
Todella opettavainen kokemus kyllä.

Mutta itse lähtisin hakemaan muita kilpailukeinoja kuin hinta. Miltä kuulostaisi esimerkiksi, että lupaisit ostaa pelit takaisin 50% ostohinnalla. Myisit sitten myös käytettyjä pelejä. Tää voisi esimerkiksi toimia hyvin yksinpelien osalla, tai tietenkin PC-peleissä ;).
Käyttäjän avatar
timore

ViestiKirjoittaja pucilpet » To Touko 06, 2010 19:34

timore kirjoitti:Mutta itse lähtisin hakemaan muita kilpailukeinoja kuin hinta. Miltä kuulostaisi esimerkiksi, että lupaisit ostaa pelit takaisin 50% ostohinnalla. Myisit sitten myös käytettyjä pelejä. Tää voisi esimerkiksi toimia hyvin yksinpelien osalla, tai tietenkin PC-peleissä ;).

Itseasiassa jotain tämän tapaista olikin suunnitteilla. PC-peleissä saattaa tosin kyllä olla vaikeuksia, koska todella monessa pelissä on nykyään "CD-key". Käytetyt pelit ovat siis käytännössä arvottomia, koska CD-key on jo alkuperäisellä omistajalla. Konsolipeleissä tämä idea voisi toimiakin.
pucilpet

ViestiKirjoittaja goos » Pe Touko 07, 2010 11:11

pucilpet kirjoitti:
timore kirjoitti:Mutta itse lähtisin hakemaan muita kilpailukeinoja kuin hinta. Miltä kuulostaisi esimerkiksi, että lupaisit ostaa pelit takaisin 50% ostohinnalla. Myisit sitten myös käytettyjä pelejä. Tää voisi esimerkiksi toimia hyvin yksinpelien osalla, tai tietenkin PC-peleissä ;).

Itseasiassa jotain tämän tapaista olikin suunnitteilla. PC-peleissä saattaa tosin kyllä olla vaikeuksia, koska todella monessa pelissä on nykyään "CD-key". Käytetyt pelit ovat siis käytännössä arvottomia, koska CD-key on jo alkuperäisellä omistajalla. Konsolipeleissä tämä idea voisi toimiakin.

Monet fyysiset pelikaupat tekee itseasiassa suurimman osan voitostaan käytetyillä peleillä niissä kun saattaa helposti olla 4-5 isommat katteet kuin uusissa.
goos

ViestiKirjoittaja Corean » La Touko 08, 2010 17:28

Kallista ja kököhkö ulkoasu ei ainakaan saa minua palaamaan saitille. :roll:
Corean

ViestiKirjoittaja pucilpet » La Touko 08, 2010 18:52

Corean kirjoitti:Kallista ja kököhkö ulkoasu ei ainakaan saa minua palaamaan saitille. :roll:

Mikä sinua erityisesti tuossa ulkoasussa häiritsi? Jokaisella on tietenkin oikeus mielipiteeseensä, mutta voisit perustella kuitenkin hieman. :)

Väittäisin kuitenkin, että suurin osa hinnoista on Suomen halvimpia.
pucilpet

ViestiKirjoittaja Corean » Su Touko 09, 2010 14:50

pucilpet kirjoitti:
Corean kirjoitti:Kallista ja kököhkö ulkoasu ei ainakaan saa minua palaamaan saitille. :roll:

Mikä sinua erityisesti tuossa ulkoasussa häiritsi? Jokaisella on tietenkin oikeus mielipiteeseensä, mutta voisit perustella kuitenkin hieman. :)

Logo ei sovi muuhun ulkoasuun ja mielestäni liian synkkä värimaailma.
Ja aivan olematon tarjonta. Ei innosta käymään saitilla jos kokonaistarjonta on 8 PELIÄ!!! Tälläisissa verkkokaupoissa haluaisi surffailla ja etsiä helmiä edullisesti. Ja kuten sanoin, niin meikäläisen makuun liian kallista... turvaudun mielummin Play-asiaan ja Play.comiin.

PS. Kuka oikeasti ostaa pelinsä Suomesta jos muualta saa alle puoleen hintaan?? :wink:

PSS. Ja oikeasti... 8 peliä?? Täytyy skarpata jos tahtoo että sivustolla olisi edes jotain edellytyksiä. Itselläni löytyy hyllystä noin 400 peliä ja kaikki alkuperäisiä (eli ei mitään piraattishaizea), niin vähän noloa käydä verkkokaupan sivuilla kun itse omistaa jo kaikki pelit joita verkkokauppa kauppaa. Eli hyötyarvo tasan nolla ainakin itselleni.
Corean

ViestiKirjoittaja pucilpet » Ma Touko 10, 2010 14:34

Corean kirjoitti:
pucilpet kirjoitti:

Logo ei sovi muuhun ulkoasuun ja mielestäni liian synkkä värimaailma.
Ja aivan olematon tarjonta. Ei innosta käymään saitilla jos kokonaistarjonta on 8 PELIÄ!!! Tälläisissa verkkokaupoissa haluaisi surffailla ja etsiä helmiä edullisesti. Ja kuten sanoin, niin meikäläisen makuun liian kallista... turvaudun mielummin Play-asiaan ja Play.comiin.

PS. Kuka oikeasti ostaa pelinsä Suomesta jos muualta saa alle puoleen hintaan?? :wink:

PSS. Ja oikeasti... 8 peliä?? Täytyy skarpata jos tahtoo että sivustolla olisi edes jotain edellytyksiä. Itselläni löytyy hyllystä noin 400 peliä ja kaikki alkuperäisiä (eli ei mitään piraattishaizea), niin vähän noloa käydä verkkokaupan sivuilla kun itse omistaa jo kaikki pelit joita verkkokauppa kauppaa. Eli hyötyarvo tasan nolla ainakin itselleni.

Jostakin se on aloitettava, ja kuten aiemmin jo lupailinkin niin pelejä on tulossa paljonkin lisää lähiaikoina. Olisitko valittanut, jos minulla olisi ollut 400 pelin valikoima, jotka sinulta kaikki olisi jo löytynyt hyllystä? Mielestäni tämä vain osoittaa sen, että valikoimassamme on vain pelejä, joista pelaajat tykkäävät.

Kyllä moni tykkää vielä ostaa kotimaisesta liikkeestä: olkoot sitten nopean toimituksen tai suomalaisen palvelun tai luottokortittomuuden takia. Mielestäni ihan turha miettiä, että tämän ja tämän tuotteen saa halvemmalla jostain muualta. Jos tuolla periaatteella eläisi niin pitäisi kaikki tuoda Aasiasta...

Mutta eiköhän tästä asiasta ole jo ihan tarpeeksi turistu. :)
pucilpet

ViestiKirjoittaja pucilpet » Ma Touko 24, 2010 15:07

Paljon lisää tuotteita verkkokaupassa kansan pyynnöstä.

Yksi ongelma on, johon kaipaisin teiltä avustusta: "Order"-sivulla osa tekstistä on englanninkielistä, ja olen kokeillut vaikka mistä saada loputkin käännettyä suomeksi, mutta ei ole millään onnistunut. Olisiko ehdotuksia, mistä nuo voisi muuttaa?
pucilpet

ViestiKirjoittaja goos » Ma Touko 24, 2010 21:01

pucilpet kirjoitti:Paljon lisää tuotteita verkkokaupassa kansan pyynnöstä.

Yksi ongelma on, johon kaipaisin teiltä avustusta: "Order"-sivulla osa tekstistä on englanninkielistä, ja olen kokeillut vaikka mistä saada loputkin käännettyä suomeksi, mutta ei ole millään onnistunut. Olisiko ehdotuksia, mistä nuo voisi muuttaa?

onko sulla se onepagecheckout? Jos on pitää lisätä tietyt stringit käsin sinne että ne pystyy kääntämään.
goos

ViestiKirjoittaja pucilpet » Ma Touko 24, 2010 23:22

goos kirjoitti:
pucilpet kirjoitti:Paljon lisää tuotteita verkkokaupassa kansan pyynnöstä.

onko sulla se onepagecheckout? Jos on pitää lisätä tietyt stringit käsin sinne että ne pystyy kääntämään.

Kyllä on. Viisaana ja säästeliäänä otin ilman supporttia sen... :oops:

Taidan ymmärtää nyt, miten se onnistuu. Viitsitkö vielä kuitenkin hieman tarkentaa, jos siitä ei ole sinulle suurta vaivaa?
pucilpet

ViestiKirjoittaja goos » Ke Touko 26, 2010 8:26

pucilpet kirjoitti:Kyllä on. Viisaana ja säästeliäänä otin ilman supporttia sen... :oops:

Taidan ymmärtää nyt, miten se onnistuu. Viitsitkö vielä kuitenkin hieman tarkentaa, jos siitä ei ole sinulle suurta vaivaa?

taisit säästä äväärästä paikkaa, supporti ollu loistaa.

mutta prestashopissa voi lisätä stringejä käänettäväksi lisäämällä ne templateen kommenttina.

Koodi: Valitse kaikki
<!--
{l s='Total products (tax incl.):'}
{l s='Total shipping (tax incl.):'}
{l s='Total (tax incl.):'}
-->
goos

Edellinen

Paluu Verkkopalveluita