Biisi soimaan sivuille

HTML, php, JavaScript, .css, käytettävyys, saavutettavuus, kuvankäsittely...

Biisi soimaan sivuille

ViestiKirjoittaja JungleDongle » Ke Maalis 31, 2010 16:54

Onko keinoa saada biisi soimaan sivustolle niin että se soi koko ajan katkeamatta vaikka kävijä selailee eri sivuja? Flash pohjalle jos tekee koko sivuston niin sitten ilm. onnistuu mutta onko muuten mahdollista Ja jos on niin miten?
JungleDongle

Re: Biisi soimaan sivuille

ViestiKirjoittaja micfire » Ke Maalis 31, 2010 17:13

Löytyy samoilta ohjesivuilta missä on ohjeet blinking textiin ja animoituihin lumihiutaleisiin.
Käyttäjän avatar
micfire

ViestiKirjoittaja vns » Ke Maalis 31, 2010 17:35

Parikin keinoa:

a) Lataat sisällön ajaxilla
b) Lataat sisällön (i)frameihin :-)
c) Heität popupin, jossa on se ääni

Micfire: :D
Käyttäjän avatar
vns

ViestiKirjoittaja moleskine » Ke Maalis 31, 2010 19:19

micfire kirjoitti:Löytyy samoilta ohjesivuilta missä on ohjeet blinking textiin ja animoituihin lumihiutaleisiin.

:D :D
moleskine

ViestiKirjoittaja JungleDongle » La Huhti 03, 2010 12:14

popup:t ja iframet ei oikein kuulosta hyviltä ratkaisuilta joten pitänee yrittää tutustua ajax:n. Ei olis jotain vinkkejä tarkemmin kun on tuo ajax täysin outo tuttavuus minulle? Niin tiedän sen olevan web-sovellus koodi mutta en ole ollut sen kanssa tekemisissä.
JungleDongle

ViestiKirjoittaja Foge » La Huhti 03, 2010 13:43

JungleDongle kirjoitti:Onko keinoa saada biisi soimaan sivustolle niin että se soi koko ajan katkeamatta vaikka kävijä selailee eri sivuja? Flash pohjalle jos tekee koko sivuston niin sitten ilm. onnistuu mutta onko muuten mahdollista Ja jos on niin miten?

Itse kun sain kerran tuollaisen musiikkitoimeksiannon niin toteutin sen tylysti freimeillä. Jos joku haluaa kiusata kävijöitä pakkopimputuksella niin mitä muidenkaan käytettävyystekijöiden sitten on väliä?

Tein freimit tosin sen verran fiksusti, että alhaalla oli vain palkki, josta sai halutessaan musiikin pois ja takaisin päälle (siellä oli flash). Ylemmässä freimissä näytettiin sivustoa. Navigaatio oli siis sivupohjissa, ei eri freimissä sivuihin nähden. Näin ollen jokainen, joka tajusi avata linkin oikealla napilla, pääsi eroon freimeistä ja sai käyttöönsä suorat osoitteet. Myöskin hakukoneista tulijat pääsivät suoraan kohdesivuille, sillä he ohittivat freimit ja pilipalipimputuksen. Pimputuksen vaatija ei näistä ymmärtänyt ja ne joille hän sitä pimputusta halusi soittaa tulivat etusivun kautta (ainakin enimmikseen). Ainakaan kukaan ei ikinä valittanut :lol:
Foge

ViestiKirjoittaja hpguru » Ma Huhti 05, 2010 19:42

Sivut ei ole tarkoitettu radiokanaviksi. Anna edes mahdollisuus sulkea pois roina! Minulla soi aina koneella ollessani iTunesin musiikkikirjo.
hpguru

ViestiKirjoittaja Peetra » Ti Huhti 06, 2010 12:41

Henkilökohtaisesti suljen sivun saman tien, jos siinä rupee jotain musa kuulua tulleessani siihen.
Käyttäjän avatar
Peetra

ViestiKirjoittaja Foge » Ti Huhti 06, 2010 20:43

Peetra kirjoitti:Henkilökohtaisesti suljen sivun saman tien, jos siinä rupee jotain musa kuulua tulleessani siihen.

Minäkin joudun tekemään sen henkilökohtaisesti. Toista on noilla affi-keisareilla, niiden personal Rainer tekee sen niiden puolesta.
Foge

ViestiKirjoittaja Vili » La Huhti 10, 2010 10:51

IE:llä toimisi näin ja muiden selaimien käyttäjiä ei tule rankaista taustamusiikilla:
<BGSOUND SRC="biisi.wav">

Itse olen tehnyt joskus tuon esimerkiksi tiedostoon navigation.php ja sitten jokaisella sivulla on <?php include('navigation.php');?>

EDIT: Unohdin sanoa, että musiikki alkaa siis uudella sivulla aina alusta, joka ei tainnut olla tarkoitus.
Vili

ViestiKirjoittaja tee1 » La Huhti 10, 2010 11:05

micfire kirjoitti:Löytyy samoilta ohjesivuilta missä on ohjeet blinking textiin ja animoituihin lumihiutaleisiin.

Samaa mieltä mäkin olen lähtökohtaisesti, mutta jos kyseessä on vaikka jonkun bändin sivut niin kyllä se muusiikkinäyte taustalle voi olla hyvä idea.
tee1

ViestiKirjoittaja Foge » La Huhti 10, 2010 11:07

Jaa kuka sanoo ettei musiikki kuulu webbisivuille: Hamster dance :lol:
Foge

ViestiKirjoittaja Vili » Ma Huhti 12, 2010 21:12

No se on rasittavaa joten suosittelisin että se pitäisi itse aktivoida soimaan. Itse olen tehnyt seitsemän eri räp-artistin sivuja vuoden päivät ja sieltä kävijät ovat pitäneet soittimesta ja ladattavista/kuunneltavista biiseistä.
Vili

ViestiKirjoittaja JungleDongle » Ke Huhti 14, 2010 11:11

No ei sinne mitään tollasta hamsteri biisiä ole tulossa soimaan. Rauhallinen taustamusa galleriaan jonka voi kytkeä pois. Eikä noi freimit edelleenkään kuulosta kunnolliselta ratkaisulta ongelmaan ja kyllä sillä sivustolla käydään muullakin selaimella kun IE:llä.

Ei tainnu olla mitään kunnollista ratkaisua kun tuo flash tai rajoittaa se musa vain yhelle sivulle...
JungleDongle

Paluu Web-suunnittelu & koodaus