Oman verkkokaupan toimintasuunnitelma - ehdotuksia?

Keskustelua verkkokaupoista ja verkkokaupan ylläpidosta sekä markkinoinnista.

Re: Oman verkkokaupan toimintasuunnitelma - ehdotuksia?

ViestiKirjoittaja Peetra » Ke Maalis 03, 2010 2:38

HNInfo kirjoitti: pienet käyttökatkot on normaaleja.
Siis, mä en ole mikään kranttu, tarkoitin lähinnä ettei tulisi päivän pituisia katkoja tai useita selittämättömoiä katkoja nopeassa tahdissa.

Tai sellaisa, ettei suomesta pääse sivustoon käsiksi. (Se nyt ei taida olla riskinä tällä kertaa ainaskaa. :D) Oli hollannissa housti joku vuosi sitten ja oli viikkottaista ongelmaa ettei Kokkolasta päässyt sinne, mutta Tukholmasta pääsi sivustolle. Housti sanoi että on ISP ja ISP sanoi että on housti... Joku reitti sinne Hollantiin oli rikki silloin. Sitä houstia on nyt vissiin haukuttu täällä ihan riittämiin, niin enpä tartte mainita nimeä, kenties ne ois vaikka korjannu?

Kannattaa kysellä aspasta, onko mahdollisuus vaihtaa kieltä jollain tapaa tai onko tarjolla suomenkielisiä/englanninkielisiä palvelimia. Ainakin mitä olen ymmärtänyt niin lafkan pomo ei taida osata edes englantia, en ole kuitenkaa ihan varma.
No, eihän sillä servukielellä ole niinkään väliä, käänsin tarvittava tieto googletranslatella, ranska --> englanti on muuten pelottavan tarkka sillä työkalulla.
Käyttäjän avatar
Peetra

ViestiKirjoittaja Ovh » Pe Maalis 05, 2010 11:46

Peetra kirjoitti:Jos kauppa menestyy ja siellä käy paljon väkeä, niin tietokantaan menevät kyselyt loppunee kesken ruuhkaaikoina. Minulla on nyt seuraava projekti alullaan ja siihen valitsin toisen hieman kalliimman houstin, koska se tarvitsee tietokantaa ja alussa myös .htaccess-suoja. OVH:kin tarjoaa siis aivan varmasti tota mahdollisuutta, mutten jaksanut rupee tutkia/kyselemään, mitä ois pitänyt muuttaa ja kun sain siunauksen käyttää hieman enemmän rahaa houstiin, niin menin sieltä missä aita on matalin. ;)

Mielenkiintoisena yksityiskohtana OVH:sta pidän että serveri puhuu mun kaa ranskaa, vaikka se on sijoitettu Suomeen ja pojat jotka värkkää Suomen osion kanssa ovat ihan suomalaisia nekin. (Ainaski niillä on suomalainen puhelinnumero ja puhuvat suomea) Ehkä servuteknikko on ranskalainen?

Lähetätkö tarkempia tietoja ranskankielen-ongelmasta sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@ovh-hosting.fi. Kielen pitäisi olla englanti.

Kaikissa webhotelleissamme on automaattisesti .htaccess, joka on asiakkaan muokattavissa:

http://ohjeet.ovh-hosting.fi/HtaccesS

Tarjoamme webhotelli-asiakkaillemme myös omaa erillistä SQL-palvelinta raskaampia tietokantoja varten:

http://www.ovh-hosting.fi/jaettu_hosting/sql_prive.xml
Ovh

ViestiKirjoittaja pucilpet » La Maalis 06, 2010 9:57

Kiitoksia jälleen kerran mielipiteistä! Juctuc esitti hienon kasan kysymyksiä - näihin pitäisi varmaan aivan ensimmäiseksi vastaukset miettiä. Mitä tulee Mantin kuvioon, alallani ei voi juurikaan kilpailla tuotteiden laadulla, koska ne ovat kaikilla käytännössä samoja, joten todennäköisesti menee asiakaspalvelun ja kilpailukykyisen hinnan yhdistelmäksi.

Vihdoinkin tuli kommenttia myös ovh:sta (ja prestasta). Kiitos! :)
pucilpet

ViestiKirjoittaja Peetra » La Maalis 06, 2010 10:19

Ovh kirjoitti:Kaikissa webhotelleissamme on automaattisesti .htaccess, joka on asiakkaan muokattavissa:

http://ohjeet.ovh-hosting.fi/HtaccesS
Kiitos tosta tiedosta, mä en kerta kaikkiaan vaivautunut etsiä sitä itse! :oops:
Tarjoamme webhotelli-asiakkaillemme myös omaa erillistä SQL-palvelinta raskaampia tietokantoja varten:

http://www.ovh-hosting.fi/jaettu_hosting/sql_prive.xml
Juu, mutta kun olen niin hurjan pihi! :mrgreen:

Ovh kirjoitti:Lähetätkö tarkempia tietoja ranskankielen-ongelmasta sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@ovh-hosting.fi. Kielen pitäisi olla englanti.
Ai, sekö oli ongelma, mä ku luulin että se oli feature! Kyllä mä voin laittaa säpota. :) [edit] Näyttää puhuvan enimmäkseen englantia nyt, paitsi 220-vastaus.
Käyttäjän avatar
Peetra

ViestiKirjoittaja mrl586 » La Maalis 06, 2010 12:09

pucilpet kirjoitti:Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia tuosta OVH-hostingista tai jostain löytänyt negatiivista palautetta kyseessä olevasta puljusta? Itse olen pääasiassa vain positiivista palautetta löytänyt. Tosin heidän palvelimensa eivät taida sijaita Suomessa.
OVH:n palvelimet sijaitsevat fyysisesti Rankassa (Pariisi, Roubaix): http://www.ovh-hosting.fi/yritysinfo/ovh_infra.xml
mrl586

ViestiKirjoittaja Peetra » La Maalis 06, 2010 13:50

Ja, että mulleko ne sitte vartavasten järkkäsi suomalaista tilaa, ku mä oon niin iso ja tärkee , vai? :lol:
Koodi: Valitse kaikki
IP address: 188.165.143.19
Host name: elainhoitolakotipesa.fi

canonical name: elainhoitolakotipesa.fi
188.165.143.19 is from Finland(FI) in region Scandinavia

Onhan tossa joku saumaa että oisin jotain väärinkäsittänyt. Mutta jos ip on suomalainen, niin mun tarkistamat servut ovat tähän menneessä löytyneet fyysisestikin Suomesta.

[edit] ilmeisesti olin sitten värinkäsittänyt toi ip-rangen jako maailmalla, ja niitä saa sijoittaa miten sattuu. :( Taas jälleen sinisilmäisyyttäni on tehnyt minulle kepposet.
Käyttäjän avatar
Peetra

ViestiKirjoittaja mrl586 » La Maalis 06, 2010 22:25

tracerouten mukaan Peetran eläinhoitolan kotisivu sijaitsee fyysisesti Pariisissa (p19).
14  80g.p19-2-6k.routers.chtix.eu (213.186.32.153)  50.245 ms  50.408 ms *
15  10g.p19-57-6k.routers.chtix.eu (213.251.128.34)  85.083 ms  134.265 ms  215.293 ms
16  elainhoitolakotipesa.fi (188.165.143.19) [open]  54.754 ms  55.829 ms  57.311 ms
mrl586

ViestiKirjoittaja Peetra » Su Maalis 07, 2010 15:25

Saa luvan kelvata. :D
Käyttäjän avatar
Peetra

ViestiKirjoittaja Ovh » Ma Maalis 08, 2010 19:26

Peetra kirjoitti:Ja, että mulleko ne sitte vartavasten järkkäsi suomalaista tilaa, ku mä oon niin iso ja tärkee , vai? :lol:
IP address: 188.165.143.19
Host name: elainhoitolakotipesa.fi

canonical name: elainhoitolakotipesa.fi
188.165.143.19 is from Finland(FI) in region Scandinavia

Onhan tossa joku saumaa että oisin jotain väärinkäsittänyt. Mutta jos ip on suomalainen, niin mun tarkistamat servut ovat tähän menneessä löytyneet fyysisestikin Suomesta.

[edit] ilmeisesti olin sitten värinkäsittänyt toi ip-rangen jako maailmalla, ja niitä saa sijoittaa miten sattuu. :( Taas jälleen sinisilmäisyyttäni on tehnyt minulle kepposet.

Kaikissa OVH:n webhotelleissa voit valita IP-osoitteen maan itse, koska se vaikuttaa sijoitukseen hakukoneissa. Lisää tietoa: http://www.ovh-hosting.fi/tavarat/hosting_geoloc.xml
Ovh

ViestiKirjoittaja pucilpet » Ma Maalis 22, 2010 2:57

Tarkoitus olisi lähiviikkoina laittaa pyörät pyörimään. Vielä olisi kuitenkin pari kysymystä tuohon suunnittelemaani blogiin liittyen: Kannattaakohan tuolle blogille ostaa ihan oma domaininsa? Mitenkäs blogspot ja muut sen tapaiset ilmaiset palvelut - kannattaako? Mitä suosittelisitte?

En ole pahemmin blogeja kirjoitellut niin ei ole juurikaan tietoa näistä asioista. :/

EDIT: Onkohan myöskään mitään mieltää laittaa blogiin mainoksia?
pucilpet

ViestiKirjoittaja goos » Ma Maalis 22, 2010 9:25

pucilpet kirjoitti:EDIT: Onkohan myöskään mitään mieltää laittaa blogiin mainoksia?

Oletko laittamassa verkkokauppaasi mainoksia?
goos

ViestiKirjoittaja pucilpet » Ma Maalis 22, 2010 18:05

goos kirjoitti:
pucilpet kirjoitti:EDIT: Onkohan myöskään mitään mieltää laittaa blogiin mainoksia?

Oletko laittamassa verkkokauppaasi mainoksia?

En todennäköisesti ainakaan heti alussa, myöhemmin mahdollisesti voisi harkita esimerkiksi alaa käsittelevien lehtien mainoksia. Blogiin ajattelin, että voisi mahdollisesti Adsensen tai Tradedoublerin kautta laittaa parit, kenties asiaan liittymättömätkin mainokset (pikavippi, pokeri jne).
pucilpet

ViestiKirjoittaja Maybachh » Ma Maalis 22, 2010 20:50

pucilpet kirjoitti:En todennäköisesti ainakaan heti alussa, myöhemmin mahdollisesti voisi harkita esimerkiksi alaa käsittelevien lehtien mainoksia. Blogiin ajattelin, että voisi mahdollisesti Adsensen tai Tradedoublerin kautta laittaa parit, kenties asiaan liittymättömätkin mainokset (pikavippi, pokeri jne).

Tulee sellainen olo, että blogi/nettikauppa ei ole järjettömän ammattimaista toimintaa. En suosittele.
Maybachh

ViestiKirjoittaja juctuc » Ti Maalis 23, 2010 12:54

Mun mielestä verkkokaupassa ei mitään mainoksia kyllä kannata näyttää. Kaikki mikä voi ohjata asiakkaan pois ostotilanteesta on typeryyttä.
juctuc

ViestiKirjoittaja pucilpet » Ke Maalis 24, 2010 0:18

Maybachh kirjoitti:
pucilpet kirjoitti:En todennäköisesti ainakaan heti alussa, myöhemmin mahdollisesti voisi harkita esimerkiksi alaa käsittelevien lehtien mainoksia. Blogiin ajattelin, että voisi mahdollisesti Adsensen tai Tradedoublerin kautta laittaa parit, kenties asiaan liittymättömätkin mainokset (pikavippi, pokeri jne).

Tulee sellainen olo, että blogi/nettikauppa ei ole järjettömän ammattimaista toimintaa. En suosittele.

En nyt tiedä, ymmärsinkö pointtisi oikein, mutta viitsisitkö perustella väitteesi? Eikö mielestäsi ole järkevää kysyä neuvoa, onko ammattimaista olla kysymättä neuvoa?

juctuc kirjoitti:Mun mielestä verkkokaupassa ei mitään mainoksia kyllä kannata näyttää. Kaikki mikä voi ohjata asiakkaan pois ostotilanteesta on typeryyttä.

Kiitos kommentistasi. Todennäköisesti olet oikeassa tässä asiassa. Heitetään mainokset romukoppaan.
pucilpet

EdellinenSeuraava

Paluu Oma verkkokauppa