shovi kirjoitti:Mielestäni tästä voidaan vetää johtopäätös, ettei itsensä elättäminen nettisivuja tekemällä ole ihan mahdoton ajatus, mutta ei vajaan 30 000€ vuosituloilla vielä hirveästi juhlita.
nico kirjoitti:Kannattaa myös huomioida että vaikka kyse ei ole MFA-saitista niin tällaisten nopeasti liveksi heitettyjensaittien elinikä ei yleensä ole kovin pitkä. Varsinkin jos niitä alkaa tuottamaan liukuhihnalla.
Kovat on odotukset.lihavahko kirjoitti:Itse olen tänäkin vuonna heitellyt liveksi heti ja välittömästi aika monta sivustoa jotka elävät pidempään kuin minä elän. Testamenttaan nämä saitit lapsilleni joskus myöhemmin.
sjl kirjoitti:Tuskinpa internet on nykyisessä muodossaan olemassa, edes kymmenen vuoden päästä
sjl kirjoitti:Tuskinpa internet on nykyisessä muodossaan olemassa, edes kymmenen vuoden päästä
micfire kirjoitti:Mun kutina on, että kohta tulee rupiset paikat jokaiselle joka ei ole valmis panostamaan sivustoonsa täysillä joka päivä.
micfire kirjoitti:Eli toisin sanoen jos aikoo Adsensellä itsensä elättää niin onnea vaan.. en ehkä kuitenkaan itse sen varaan laskisi.
micfire kirjoitti:Mun kutina on, että kohta tulee rupiset paikat jokaiselle joka ei ole valmis panostamaan sivustoonsa täysillä joka päivä.
Tämähän mielenkiintoinen väite. Itse en ole ainakaan kahteen vuoteen panostanut minuuttiakaan yhteen vanhaan sivustoon ja silti siellä vaan käy paivittäin aika iso joukko ihmisiä. Sehän mielenkiintoista olisi jos Google vaikka yhtäkkiä tiputtaisi sivut vaikka 20 sijaa alemmaksi ilman mitään ulkopuolista syytä.
nico kirjoitti:Kannattaa myös huomioida että vaikka kyse ei ole MFA-saitista niin tällaisten nopeasti liveksi heitettyjensaittien elinikä ei yleensä ole kovin pitkä. Varsinkin jos niitä alkaa tuottamaan liukuhihnalla.
lihavahko kirjoitti:Suosittelen tutustumaan Googlen uuteen "personalized" searchiin joka on enemmin "preferred" kuin "personalized" minun mielestäni. Google ei tiputa sivua ilman mitään ulkopuolista syytä. Ulkopuolinen syy on hakija joka on osoittanut toimillaan ettei välitä Adsenseä sisältävistä sivuista.
lihavahko kirjoitti:lihavahko kirjoitti:Suosittelen tutustumaan Googlen uuteen "personalized" searchiin joka on enemmin "preferred" kuin "personalized" minun mielestäni. Google ei tiputa sivua ilman mitään ulkopuolista syytä. Ulkopuolinen syy on hakija joka on osoittanut toimillaan ettei välitä Adsenseä sisältävistä sivuista.
No siis minun käsitykseni mukaan tämä Googlen personoitu haku on lähinnä vain sitä, että ne sivut joille käyttäjä Googlen haun avulla siirtyy, nousee korkeammalle hakutuloksissa sillä koneella jolta haku on tehty. Eli jos kirjoitan Googleen vaikka "sää" ja menen vaikka Iltasanomien sääsivulle muutamia kertoja tietyn ajan kuluessa?, tämä sivu nouseekin (myöhemmin haettaessa) ykköseksi tällä hakusanalla.
lihavahko kirjoitti:Mutta eikös se ole Googlenkin edun mukaista että käyttäjä klikkaa adsense-mainosta ja siirtyy mainostajan sivulle vaikka 10 sekunnin jälkeen.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa