monta domainia

Keskustele hakukoneista.

monta domainia

ViestiKirjoittaja jukka » Ke Marras 04, 2009 0:10

Tästäpä en osannut googlettaa kuin vuoden 2006 tekstejä ja niitähän on turha lukea.

Eli tuleeko "miinusta" jos samoille sivuille on 2 eri domainia nimipalvelimella ?
jukka

Re: monta domainia

ViestiKirjoittaja micfire » Ke Marras 04, 2009 0:35

jukka kirjoitti:Tästäpä en osannut googlettaa kuin vuoden 2006 tekstejä ja niitähän on turha lukea.

Eli tuleeko "miinusta" jos samoille sivuille on 2 eri domainia nimipalvelimella ?

Eli kysytkö, että tuleeko miinusta kun yrität saada Googlen indeksiin kaksi domainia jotka sisältävät identtisen sivuston?
Käyttäjän avatar
micfire

ViestiKirjoittaja jukka » To Marras 05, 2009 9:53

En "yritä" vaan näin kävi...
Tuleeko siis miinusta ?

Jos tulee niin ajattelin koodata etusivuun sisäänheittosivun tuolle toiselle osoitteellle josta klikataan eteenpäin..
jukka

ViestiKirjoittaja micfire » To Marras 05, 2009 10:16

jukka kirjoitti:En "yritä" vaan näin kävi...
Tuleeko siis miinusta ?

Jos tulee niin ajattelin koodata etusivuun sisäänheittosivun tuolle toiselle osoitteellle josta klikataan eteenpäin..

Auts.. tulee miinusta joten korjaamaan kipinkapin ja huonolla säkällä (jos ei ole trustrankkiä paljoa) Google ottaa molemmat saitit pois indeksistä. Itse olen tehnyt saman mokan tai paremminkin en minä, mutta eräs taho asetti DNS:t vähän hassusti toiselle domainille. Sivuista kerkesi hävitä joku 50% indeksistä ennen kuin huomasin asian ja fiksasin sen.
Käyttäjän avatar
micfire

ViestiKirjoittaja jukka » To Marras 05, 2009 23:51

Kiitos, tämä oli hyvä tietää.
Tämä myös "kävi" näin palveluntarjomattoman toimesta...

Nyt tein pienen tunnistuksen että jos väärä domain, niin näkyy "sisäänheittosivu".. ei kovin törkeä, vain parilla linkillä..
ja klikatessa domaini vaihtuu "viralliseen"
jukka

ViestiKirjoittaja JanneJ » Su Marras 08, 2009 13:28

Riippuen tietty aina vähän sivustosta ja tilanteesta, mutta toimiessasi näin saamasi linkit voivat hyvinkin jakaantua kahdelle eri domainille. Näppärämpää voisi olla esim ohjata tämä ylimääräinen domain 301 redirectillä suoraan toiseen. Mehut mukissa jne.
JanneJ

ViestiKirjoittaja sjl » Su Marras 08, 2009 13:43

JanneJ kirjoitti:Näppärämpää voisi olla esim ohjata tämä ylimääräinen domain 301 redirectillä suoraan toiseen. Mehut mukissa jne.
Itse varailen yleensä aina domainin kaikilla yleisimmillä päätteillä ja sitten 301-ohjaus "päädomainiin".
Käyttäjän avatar
sjl

Paluu Hakukoneet