Softa kirjanpitoon

Yritysmuodot, verotus, kirjanpito jne.

Softa kirjanpitoon

ViestiKirjoittaja HNInfo » Ti Loka 06, 2009 19:09

Kertokaahan hyviä ohjelmistoja kirjanpitoa varten, mielellään laskutuksen kanssa. Ohjelmisto tulisi osuuskunnan käyttöön.
HNInfo

Re: Softa kirjanpitoon

ViestiKirjoittaja sjl » Ti Loka 06, 2009 19:24

passeli ja/tai kirjanpitäjä. :roll:
Käyttäjän avatar
sjl

ViestiKirjoittaja moleskine » Ti Loka 06, 2009 22:08

moleskine

ViestiKirjoittaja micfire » Ti Loka 06, 2009 22:46

Tilitoimisto :)

Ei maksa paljoa ja säästää aikaa/hermoja aika reilusti.
Käyttäjän avatar
micfire

ViestiKirjoittaja tomni » Ti Loka 06, 2009 23:51

micfire kirjoitti:Ei maksa paljoa ja säästää aikaa/hermoja aika reilusti.

Ei maksa mitään - maksaa itsensä suoraan takaisin.

Nimimerkillä joskus niitä ALV-ilmotuksia tehneenä..
tomni

ViestiKirjoittaja Juho » Ti Loka 06, 2009 23:59

Siis mitä vaikeata on tehdä ALV- ilmoitus? Se kirjanpito on se vaikea osuus, vai sitäkö tarkoitatte?
Juho

ViestiKirjoittaja tomni » Ke Loka 07, 2009 0:24

Juho kirjoitti:Siis mitä vaikeata on tehdä ALV- ilmoitus? Se kirjanpito on se vaikea osuus, vai sitäkö tarkoitatte?

ALV-ilmoituksessa ei ole mitään vaikeaa.

Kirjanpidon tekeminen järkevästi on tilitoimistojen hommia – jokainen taaplaa tietty tavallaan, itte käytän mielummin sen 3-6 tuntia kuukausittaista kirjanpitoaikaa vaikka rentoutumiseen.. :roll:
tomni

ViestiKirjoittaja HNInfo » Ke Loka 07, 2009 3:33

Lähinnä kirjanpidon itse mielellään tekisin, vaikka ei tilitoimisto velota mansikoita palveluistaan niin silti. Tilinpäätös on eri asia, tähän mennessä joka kerta saanu tehtyä sen päin helvettiä ja verottaja vaan nauranu :D
Mun mielestä ALV-ilmoituksissa ei ole mitään vaikeuksia, ainut tällä hetkellä missä on miettimistä, on siinä kun ostan palveluista eu-alueelta niin miten nämä merkitään kirjanpidossa.
Tietääkseni palveluiden ostossa EU-alueella ei tarvitse maksaa alv:tä, mutta jostain syystä yritys, josta ostan palvelut, nämä lisää laskun loppusummaan.
Toinen mikä siinä mietityttää on kirjanpitotili, jolle nämä merkitään.
HNInfo

ViestiKirjoittaja HNInfo » Ke Loka 07, 2009 3:53

moleskine kirjoitti:http://www.devlab.fi/pupesoft :-)

Kiitos. Näyttää monipuoliselle ainakin, hiukan sekava mut testailen jos olis meidän käyttöön sopiva :)
HNInfo

ViestiKirjoittaja micfire » Ke Loka 07, 2009 9:37

Juho kirjoitti:Siis mitä vaikeata on tehdä ALV- ilmoitus? Se kirjanpito on se vaikea osuus, vai sitäkö tarkoitatte?

Noi viralliset lapukkeet nyt osaa jokainen täyttää kunhan vain pistää aikaa, mutta se on se kokemus & tiedon hyödyntäminen mistä maksetaan. Eli toisin sanoen jos jostain ihme jutusta saa vähennyksiä niin ne myös hommataan ja kaikki erikoisemmat diilit (esim. konsultointi EU:n ulkopuoliselle yritykselle) merkitään oikein eikä makseta alveja asioista joista lain mukaan ei oikeasti tarvitse maksaa. Siellä on kuule vaikka mitä pommeja ja pieniä timantteja siellä verolaissa ja niiden väistelystä/hyödyntämisestä maksetaan.
Käyttäjän avatar
micfire

ViestiKirjoittaja tomni » Ke Loka 07, 2009 10:09

micfire kirjoitti:Siellä on kuule vaikka mitä pommeja ja pieniä timantteja siellä verolaissa ja niiden väistelystä/hyödyntämisestä maksetaan.

Tämä on juuri niitä tärkeitä kohtia - moniko tuntee verolakia vahvasti?

Minä ainakaan en ole kirjanpidon ammattilainen - tuskin tällä palstalla monikaan...

Satku - pari on kuussa ihan helvetin vähän siitä, että saa itte 4-6 tuntia vapaa-aikaa ja että se homma sit _oikeasti_ toimii.

Kannattaa niinkun ihan oikeasti miettiä mistä pihistelee.
tomni

ViestiKirjoittaja Juho » Ke Loka 07, 2009 13:10

Itse kävin koulussa pakolliset kirjanpidon kurssit, että jotain asiasta tiedän ja moni asia mitä en tiedä löytyy vero.fi- sivustolta. Ongelma on lähinnä se, että minä en tykkää yhtään kirjanpidosta.

Tapahtumia on sen verran, että ainakin joku kuittipohjainen laskutus maksaisia maltaita ja mansikoita.
Juho

ViestiKirjoittaja tomni » Ke Loka 07, 2009 14:26

Juho kirjoitti:Tapahtumia on sen verran, että ainakin joku kuittipohjainen laskutus maksaisia maltaita ja mansikoita.

Paljonkohan nuo vievät sitten aikaa jos itse tekee? Ei se aika ilmaista ole, tai ei ainakaan minun aika.. :lol:

Itsellä ainakin kuuluu X määrä tositteita kiinteään kk-maksuun..
tomni

ViestiKirjoittaja Juho » Ke Loka 07, 2009 14:52

tomni kirjoitti:
Juho kirjoitti:Tapahtumia on sen verran, että ainakin joku kuittipohjainen laskutus maksaisia maltaita ja mansikoita.

Paljonkohan nuo vievät sitten aikaa jos itse tekee? Ei se aika ilmaista ole, tai ei ainakaan minun aika.. :lol:

Itsellä ainakin kuuluu X määrä tositteita kiinteään kk-maksuun..

Esim. myyntitositteet ovat helppoa, kuin heinän teko. En minä niitä yksitellen vie, vaan läjässä.

Tosin siirryn kyllä todennäköisesti jossain vaiheessa kirjanpitäjään, mutta en vielä.
Juho

ViestiKirjoittaja miika » Ke Loka 07, 2009 15:28

Kirjanpitosoftasta en tiedä, mutta laskutukseen Arkhimedes on tosi hyvä ja ilmainen. Suosittelen.
miika

Seuraava

Paluu Yrityksen pyörittäminen