Maksutavat verkkokaupassa

Keskustelua verkkokaupoista ja verkkokaupan ylläpidosta sekä markkinoinnista.

Re: Maksutavat verkkokaupassa

ViestiKirjoittaja Juho » To Elo 13, 2009 15:40

Tuo Checkout vaikuttaa aika hyvältä. Hinnatkin on ihan kohdallaan. Tuon kautta saa näemmä kaikkien yleisimpien pankkien "napit". Kuulostaa vähän liiankin hyvältä, kai tuo "kakku" myös maistuu hyvältä eikä vain näytä kauniilta, onko kokemuksia?

Onko integraatiot verkkokauppaan sellaisia ettei tule kamalia tilausprosessin keskeytys prosentteja jne?
Juho

ViestiKirjoittaja veeti » To Elo 13, 2009 18:58

tomni kirjoitti:LISÄYS: Yksinkertaisesti mun mielestä tässä on takana se, että pankit ei halua hoidettavaksi pieniä kauppoja vaan isoja toimijoita.

Noh tuskin noin. Totta kait kannattaa pyytää, kun maksajia löytyy.
veeti

ViestiKirjoittaja veeti » To Elo 13, 2009 19:07

Juho kirjoitti:Yritys on kaupparekisterissä ja olen ollut Nordean asiakkaanakin tässä jo muutaman kuukauden (yrityspuolella, yksityisenä joku 15 vuotta). Itsekin vähän ihmettelin tätä vastausta. Kyseisessä konttorissa on yrityspuoli suht. uusi, ehkä se johtuu siitä? Eli ovat vielä opettelemassa touhua?

Olen kokeillut kahta Nordean toimipaikan yrityspuolta (keskusta on erikoistunut yritysasiakkaisiin). Suosittelen Sampo Pankkia yrityksen pankiksi. Sieltä saa parempaa palvelua. Nordea on enemmän duunaripankki.
veeti

ViestiKirjoittaja Juho » Pe Elo 14, 2009 0:59

Tuli pientä takapakkia tuon Checkoutin suhteen. Nimittäin aseet ja ammukset ovat kiellettyjä myyntituotteita ja vaikka niitä ei tällä hetkellä olekaan verkkokaupan valikoimissa, niin osa tuotteista on ainakin periaatteessa aseen osia (tosin eivät luvanvaraisia).
Juho

ViestiKirjoittaja tomni » Pe Elo 14, 2009 8:06

Juho kirjoitti:Tuli pientä takapakkia tuon Checkoutin suhteen. Nimittäin aseet ja ammukset ovat kiellettyjä myyntituotteita ja vaikka niitä ei tällä hetkellä olekaan verkkokaupan valikoimissa, niin osa tuotteista on ainakin periaatteessa aseen osia (tosin eivät luvanvaraisia).

Muistaakseni kiellettyjä joidenkin pankkien suorissa soppareissakin.
tomni

ViestiKirjoittaja Juho » Pe Elo 14, 2009 12:16

tomni kirjoitti:Muistaakseni kiellettyjä joidenkin pankkien suorissa soppareissakin.

Mitään sellaista ei kuitenkaan ole (tuoteryhmiä) mitä ei olisi muissa vastaavissa verkkokaupoissa joilla on pankkien napit. Eli tällä hetkellä sen ei pitäisi estää mitään.
Juho

ViestiKirjoittaja HNInfo » Ma Elo 17, 2009 12:15

Tietääkseni aseet/ammukset vaatii jonkinlaista henkilötietojen tarkistusta, joten voihan ne aina sulkea pois noiden maksunappien puolelta ja hoitaa laskulla/ennakkomaksulla. Näin ainakin ymmärtäisin, että homma on mahdollista toteuttaa. Sillonhan tilaukset eivät mene maksuvälityksen kautta eikä näissä ole mitään sanomista.
Toisaalta voisin soitella ja kysellä, miten ne menee.
HNInfo

ViestiKirjoittaja Juho » Ma Elo 17, 2009 18:09

Aseiden ja ammusten myyminen ei ole tällä hetkellä kovin ajankohtaista, mutta tuossa mietin sitä, että jos niitä varten perustaa oman sivuston johon on linkki pääsivustolta. Tämä siis sitä ajatellen, että ylipäätänsä koko sivustolla ei saisi myydä aseita ja ammuksia jos haluaa nappeja.

Henkilöllisyyshän ja luvat tarkastetaan ammusten ja aseiden myynnin yhteydessä, joten sen maksutapahtuman ei tarvitse olla yhtä sujuvaa, kuin jonkun kirjan myynnissä; esim. joku tilisiirto on ihan hyvä vaihtoehto.
Juho

ViestiKirjoittaja Juho » Ma Elo 24, 2009 21:27

Olen tällä hetkellä ottamassa tuon Checkoutin käyttöön (olen jo tilannut palvelun). Tuli tässä kuitenkin mieleen semmoinen asia, kuin luottoriski. Ajattelin soittaa huomenna tuonne Checkoutiin ja kysellä lisää, mutta ajattelin täältä kysellä asiasta näin yleisellä tasolla.

Eli tuollaisessa palvelussa palvelunpitäjä on äkkiä pystyssä tuhansia euroja minulle, koska maksaminen minulle tapahtuu viiveellä. Onko täällä jollakulla tietoa siitä pitävätkö maksunvälityspalvelut asiakkaiden varat erillään omistaan (kirjanpidossa) eli mikä on riski varojen menettämisestä konkurssin yhteydessä? Lisäksi mitkä ovat yleensä ottaen tuon kaltaisen maksuvälitys yrityksen riskit?
Millaista vakavaraisuutta niiltä tulisi vaatia?

Niin ja todellakin siis soitan huomenna tuonne firmaan, eli sieltä varmasti osataan kertoa tarkemmin heidän omasta yrityksestään, mutta näin alasta yleisesti?
Juho

ViestiKirjoittaja Tommi » Ti Elo 25, 2009 8:32

Juho kirjoitti:Onko täällä jollakulla tietoa siitä pitävätkö maksunvälityspalvelut asiakkaiden varat erillään omistaan (kirjanpidossa) eli mikä on riski varojen menettämisestä konkurssin yhteydessä?

Tuossa joku aika sitten otin erään toisen maksuvälityspalvelun omaan kauppaani ja selvitin tämän asian heidän osaltaan. En sitten tiedä, toimivatko muut palvelut samalla tavoin.

Heillä nuo asiakkaiden varat ovat omalla asiakasvaratilillä ja lisäksi erotettu kirjanpidossa firman rahoista. Kaikki tilitykset minulle tulevat tuolta asiakasvaratililtä.

Näin ollen rahat ovat suojassa konkurssilta, jos siellä päässä asiat hoidetaan muuten rehellisesti (kyllähän he voivat silti siirrellä rahoja haluamallaan tavalla - tai kirjata kirjanpitoon väärin, mutta luulisin tällöin tapahtuneen rikoksen ja se menisi konkurssitilanteessa muiden velkojien edelle). Eli riskiä he voivat tuolla lailla pitää, mutta itse katson mahdollisen luottotappioriskin olevan olemassa niin kauan, kun rahat eivät ole itsellä.
Tommi

ViestiKirjoittaja juctuc » Ti Elo 25, 2009 9:24

Millähän tuo checkout meinaa elää, kun nykyään ei ole enää kk-maksua eikä edes provisiota paitsi korttimaksuissa? Vain oonko ymmärtänyt joitain väärin---
juctuc

ViestiKirjoittaja tomni » Ti Elo 25, 2009 16:49

juctuc kirjoitti:Millähän tuo checkout meinaa elää, kun nykyään ei ole enää kk-maksua eikä edes provisiota paitsi korttimaksuissa? Vain oonko ymmärtänyt joitain väärin---

X snt / maksutapahtuma välistä :wink:
tomni

ViestiKirjoittaja Juho » Ti Elo 25, 2009 17:32

No ajattelin päivittää tännekin tilannetta sen verran, että olin yhteydessä Checkoutiin ja kuulemma asiakkaiden varat pidetään siellä firman varoista erillään sekä kirjanpidossa, että käytännössä. Tosin erinäisistä muista syistä päädyin sittenkin vielä odottavalle kannalle yhteistyön kannalta. Syksyllä tulee joitain uudistuksia joiden myötä täytyy harkita asiakkuutta uudelleen.
Juho

ViestiKirjoittaja goos » Ti Elo 25, 2009 18:01

Juho kirjoitti:No ajattelin päivittää tännekin tilannetta sen verran, että olin yhteydessä Checkoutiin ja kuulemma asiakkaiden varat pidetään siellä firman varoista erillään sekä kirjanpidossa, että käytännössä. Tosin erinäisistä muista syistä päädyin sittenkin vielä odottavalle kannalle yhteistyön kannalta. Syksyllä tulee joitain uudistuksia joiden myötä täytyy harkita asiakkuutta uudelleen.

Itse päädyin luottokuntaan, omilla asiakkailla löyty paljon visa kortteja ja luottokunnan logot luovat luottamusta asiakkaille.
goos

ViestiKirjoittaja Juho » Ti Elo 25, 2009 18:18

Ajattelin hankkia ainakin kolmen suurimman pankin napit. Nordeassa kävin jo. Muiden, kuin kolmen suurimman osalta saatan käyttää Checkoutia, täytyy vähän miettiä asiaa.
Juho

EdellinenSeuraava

Paluu Oma verkkokauppa