Googlen rangaistus

Keskustelua Googlen päivityksistä (update). Koska tulee seuraava?

Googlen rangaistus

ViestiKirjoittaja mindcooler » Ti Kesä 16, 2009 22:54

Itsellä ollut seitsemän blogia pitkään Googlen ekalla sivulla. Pari päivää sitten melkein lähes kaikki nousi ekalle sijalle tavoitelluilla hakusanoilla. Nyt iso G pudottanut kaikki ~30-40 sijaa. wtf? normaalia?

EDIT: Otsikon siistiminen. /Mindcooler
Viimeksi muokannut mindcooler päivämäärä La Heinä 04, 2009 11:06, muokattu yhteensä 1 kerran
mindcooler

Re: Google nussii mua

ViestiKirjoittaja mannerv » Ke Kesä 17, 2009 0:16

Kyllä.
mannerv

ViestiKirjoittaja JuhaS14 » Ke Kesä 17, 2009 1:04

Oli ehkä paras otsikko muuten. Oli ihan pakko kattoa. Konversoi hyvin.
JuhaS14

ViestiKirjoittaja Elmo » Ke Kesä 17, 2009 10:27

mindcooler kirjoitti:Itsellä ollut seitsemän blogia pitkään Googlen ekalla sivulla. Pari päivää sitten melkein lähes kaikki nousi ekalle sijalle tavoitelluilla hakusanoilla. Nyt iso G pudottanut kaikki ~30-40 sijaa. wtf? normaalia?

Omissa tapauksissa normaalia on, että tiputusta tulee 100 sijaa kerralla ja sit jonain päivänä taas nousee sen 100 sijaa. Se on vaan Google.

JuhaS14 kirjoitti:Oli ehkä paras otsikko muuten. Oli ihan pakko kattoa. Konversoi hyvin.

Sama.
Käyttäjän avatar
Elmo

ViestiKirjoittaja johtaja » Ke Kesä 17, 2009 10:31

JuhaS14 kirjoitti:Oli ehkä paras otsikko muuten. Oli ihan pakko kattoa. Konversoi hyvin.

Jep, minä kyllä kuvittelin avaavani sinun aloittaman ketjun.
johtaja

ViestiKirjoittaja timore » Ke Kesä 17, 2009 12:57

Sen mikä menee ylös, on joskus tultava myös takaisin alas.
Käyttäjän avatar
timore

ViestiKirjoittaja JuhaS14 » Ke Kesä 17, 2009 14:34

timore kirjoitti:Sen mikä menee ylös, on joskus tultava myös takaisin alas.

Joo, hyvä ohjenuora: Se tie mikä vie nopeasti ylös tuo myös erittäin nopeasti alas. Sitä vaan monet ei käsitä et ei auta itku markkinoilla, markkinat ei vaan välitä.
JuhaS14

ViestiKirjoittaja timore » Ke Kesä 17, 2009 16:00

Apina ja Gorilla tappelee torilla.
Käyttäjän avatar
timore

ViestiKirjoittaja mindcooler » Ke Kesä 17, 2009 16:09

Ei auta itkut eikä apinat, sanoi itkuapina.

Suunta näyttäisi nyt olevan ylöspäin eilisen tippumisen jälkeen, joten valoa tunnelin päässä. Live and learn :)
mindcooler

ViestiKirjoittaja sjl » Ke Kesä 17, 2009 20:26

Sitähän SE on, edestakaista liikettä :wink:
Käyttäjän avatar
sjl

ViestiKirjoittaja toptimizer » To Kesä 18, 2009 0:10

Etsi kävijätilastoista Anun IP 213.155.151.233 niin näet, että kyseessä oli rangaistus. Seuraavalla kerralla osaat sitten piilottaa splogidomainiesi whois-tiedot.
toptimizer

ViestiKirjoittaja Foge » To Kesä 18, 2009 14:22

Hmm... yksi viikon vanha sivu, jonka tein niin, että se nousi suoraan sijalle 10, tippui nyt myös jonnekin sijalle 70 - 80. Oliskohan nyt jotain algoritmipäivitystä tehty... Kyseisen saitti oli aiemmin blokattu kun siellä oli metassa ja titlessä muutama sataa hakusanaa, jotka toistui sivulla css:llä piiloitettuna, kun olin sivujen teon yhteydessä siivonnut ne vanhat pois niin nyt ne tuli hakuihin näkyviin, vaikka niitä ei enää ole... hämärää... Tai sitten tää on vaan normiseilaamista kun saitti on niin uus.
Foge

ViestiKirjoittaja mindcooler » To Kesä 18, 2009 14:36

Foge kirjoitti:Hmm... yksi viikon vanha sivu, jonka tein niin, että se nousi suoraan sijalle 10, tippui nyt myös jonnekin sijalle 70 - 80. Oliskohan nyt jotain algoritmipäivitystä tehty... Kyseisen saitti oli aiemmin blokattu kun siellä oli metassa ja titlessä muutama sataa hakusanaa, jotka toistui sivulla css:llä piiloitettuna, kun olin sivujen teon yhteydessä siivonnut ne vanhat pois niin nyt ne tuli hakuihin näkyviin, vaikka niitä ei enää ole... hämärää... Tai sitten tää on vaan normiseilaamista kun saitti on niin uus.

Mun sivut on ollut jo jonkin aikaa pystyssä. Mikä mietityttää on se, että mulla _kaikki_ sivut tippu saman päivän aikana. Epäilen kanssa algopäivitystä.

toptimizer kirjoitti:Etsi kävijätilastoista Anun IP 213.155.151.233 niin näet, että kyseessä oli rangaistus. Seuraavalla kerralla osaat sitten piilottaa splogidomainiesi whois-tiedot.

Meinaatko, että jos google antaa rangaistuksen yhdelle sivulle, niin whois-tietojen perusteella myös mun kaikille muille sivustoille? Miksi se niin tekisi, mikäli muut sivustot kunnossa?

Ja eikö tällöin adsense-mainokset (mulla jokasella sivustolla) paljasta kummiskin että kyseessä sama omistaja.

Ymmärsinköhän sut oikein...
mindcooler

ViestiKirjoittaja micfire » To Kesä 18, 2009 18:20

mindcooler kirjoitti:Meinaatko, että jos google antaa rangaistuksen yhdelle sivulle, niin whois-tietojen perusteella myös mun kaikille muille sivustoille? Miksi se niin tekisi, mikäli muut sivustot kunnossa?

Tämä tunnetaan hakukoneoptimoijien eliminointina hakutuloksista. Kannattaa Googletella "SEO criminal Google" niin tulee kasa postauksia joissa on enemmän ja vähemmän todistettu miten Google kohtelee SEO jätkien saitteja eri arvoisesti. Tälläisen "syrjinnän" takia en tunne mitään sympatiaa Googlea kohtaan. Jos he eivät anna minun bisnekselleni samaa kunnioitusta kuin Jamppa Perusjätkälle niin en minäkään koe mitään velvollisuutta kunnioittaa Googlen bisnestä. Jos nro 1 ranking tulee 100 tuhanella kloakatulla käyttäjäkokemusta tuhoavalla sivulla niin sitten niin tehdään. Se on voi voi jos tämä harmittaa Googlea.

Eli tiivistettynä vielä kiireisille Google ihmisille: Sitä saa mitä tilaa.
Käyttäjän avatar
micfire

ViestiKirjoittaja Foge » Ma Kesä 22, 2009 10:46

mindcooler kirjoitti:Itsellä ollut seitsemän blogia pitkään Googlen ekalla sivulla. Pari päivää sitten melkein lähes kaikki nousi ekalle sijalle tavoitelluilla hakusanoilla. Nyt iso G pudottanut kaikki ~30-40 sijaa. wtf? normaalia?

En tiedä onko joku poikkeustilanne vai jouduinko mäkin nyt jo manuaalibannin uhriksi. En ainakaan onnistu löytämään blogiani millään haulla nyt, en edes pelkällä Loippari-sanalla, jossa ei ole mitään järkeä. loippari.com-osoitetta jos hakee niin löytyy, mutta ihan mikä tahansa muu haku niin saitti katosi googlesta. Väliaikaista vaiko bannia? Ja jos oliskin bannia niin minkä ihmeen takia??? Toivon nyt kuitenkin että olis vaan joku häiriö. Ei paljon innosta pitää blogia jos joku voi päättää, että tuota saittia ei löydä enää kukaan.
Foge

Seuraava

Paluu Googlen päivitykset