JuhaS14 kirjoitti:Jep. Testattu juttu. Monet domainit on "paskalistalla" , tämmöisestä domainista tuleva linkki huonontaa sivuston sijoituksia. Varsinkin uudehkojen domainien kohdalla saattaa vetää +30/+50 penaltyt etc päälle hyvin helposti.
Hyviä esimerkkejä käytännössä löytyy esimerkiksi Pikavippi & Pokeri, jne "kilpailluilla" sanoilla.
Mietipä itsekin: Jos kaikki linkki tuottaisivat vain ja ainoastaan hyvää, niin eikö silloin olisi järkevintä koneellisesti spämmäillä ympäriinsä tai linkkifarmailla?
Eli toisin sanoen väität nyt Googlen puhuvan paskaa kun he vannovat ettei sun rankingeihin voi vaikuttaa ulkopuoliset? Jos oikeasti olisi niin, että linkeillä voisi horjuttaa olemassa olevia sivuja niin mulla olisi todella makea elämä. Meinaa multa lähtisi heti pieni putsaus operaatio kaikkiin rahakkaisiin sanoihin. Kun sä mietit oikeasti mitä tapahtuisi jos tuollaiset "penaltyt" napsahtaisi päälle aina kun tulee paskalinkkejä niin Googlen tulokset olisi aika helposti muotoiltavissa juuri sellaiseksi kuin ne sulle sopii.
Ei kyllä mä nyt valitettavasti joudun sanomaan ettei tuossa sun väittämässä ole mitään järkeä. Se, että linkkejä ei lasketa ja webmasteri on täysi urpo linkityksensä suhteen ei tarkoita samaa kuin "paskalinkeistä" saisi penaltyä.
Musta alkaa tuntua nyt ihan oikeasti ettette te ymmärrä miten blackhatin puolella tehdään ylipäätänsä linkitystä ja linkkien hakua. Se, että sä haet jonkun guestbook spämmerin ja vedät 1000 linkkiä sillä sun pääsivulle on näiden kuuluisien script kiddien touhua ja ne ansaitseekin saada banaania ja penaltyä. Mä voin sulle Juha kertoa jossain vaiheessa miten se oikeasti toimii, mutta en mä sitä täällä julkisesti ala ruotimaan. Kiinnostuneet kyllä löytävät netistä lisää juttua jos vaan haluavat, mutta turha odottaa että kukaan oikeasti BH:lla tienaava noista julkisesti puhuisi ja kertoisi mitä kaikkea siihen kuuluu. Se nyt vaan on paskaa bisnestä ja harvemmin tätä kukaan ihan vaan huvikseen tekee.