Blogin optimaalinen päivitystiheys?

Blogit, bloggaus, blogisoftat...

Blogin optimaalinen päivitystiheys?

ViestiKirjoittaja miika » Pe Helmi 27, 2009 0:07

Tälläistä olen miettinyt:

Mikä on blogin optimaalinen päivitystiheys (kävijämäärä (=tulot) suhteessa tehtyy työhön)?
Kuinka paljon blogin päivitystiheys tai päivittämättömyys, tai blogitekstien määrä, vaikuttaa PR:iin?

Kysymykset ovat aika karkealla tasolla ja asia riippuu varmaan mm. blogin sisällöstä, mutta heittäkää jotain ajatuksia, jos sellaisia on.. Mulla nimittäin ei ole..
miika

Re: Blogin optimaalinen päivitystiheys?

ViestiKirjoittaja timore » Pe Helmi 27, 2009 0:58

Kirjoita niin paljon ja niin usein kun pystyt.
Jos olet rakentanut blogisi järkevästi kategorioita ja tageja apuna käyttäen, niin pitkähäntä-hakujen pitäisi lisääntyä enemmän kuin pelkkä kirjoitusten määrä antaisi olettaa.

Aikoinaan Google indeksoi nopeammin sellaiset sivut, joiden päivitystahti oli nopea. Nykyään tämä ei mielestäni enää pidä paikkaansa samalla tavalla.
Monien splogieni sisältö löytyy nimittäin googlesta jo kymmenien minuuttien kuluttua julkaisusta, vaikka näihin blogeihin tulee sisältöä vain muutaman kerran vuodessa.
Käyttäjän avatar
timore

ViestiKirjoittaja ukkop » Pe Helmi 27, 2009 9:12

Toisaalta tiheä päivitystahti pakottaa googlen myös nopeuttamaan indeksointiaan, ainakin omien kokemuksien perusteella.

Monien splogieni sisältö löytyy nimittäin googlesta jo kymmenien minuuttien kuluttua julkaisusta, vaikka näihin blogeihin tulee sisältöä vain muutaman kerran vuodessa.

Oletko joskus tehnyt paljon uutta sisältöä nopealla tahdilla, eli jääkö google indeksoimaan saitteja nopeammalla tahdilla ? Luonnollisesti saitillesi on niin paljon linkkejä, että google muutenkin rakastaa sitä :)
ukkop

ViestiKirjoittaja dRD » Pe Helmi 27, 2009 11:54

miika kirjoitti:Tälläistä olen miettinyt:

Mikä on blogin optimaalinen päivitystiheys (kävijämäärä (=tulot) suhteessa tehtyy työhön)?
Kuinka paljon blogin päivitystiheys tai päivittämättömyys, tai blogitekstien määrä, vaikuttaa PR:iin?

Kysymykset ovat aika karkealla tasolla ja asia riippuu varmaan mm. blogin sisällöstä, mutta heittäkää jotain ajatuksia, jos sellaisia on.. Mulla nimittäin ei ole..

Harvoin jaksan itse itseeni referoida, mutta vika työpäivä ennen hiihtolomaa, laiskottaa, joten: viewtopic.php?f=2&t=1613#p11128 ... eli älä ajattele lyhyen tähtäimen targettia, vaan vuosien, vuosikymmenenkin päähän, jos meinaat sisällöllä elää -- se, että nyt käy niin, että "sen toisen" blogikirjoituksen kirjoittaminen päivässä ei nostakaan päivän tuloja kuin 30% suhteessa siihen, että kirjoittaisit vain yksi, on ihan se ja sama. Jos sisältö on validia, hyvää ja tarpeellista, se generoi liikennettä vielä 10 vuoden päästäkin, jolloin taputat itseäsi selälle siitä, että kirjoitit aikoinaan enemmän kuin olisi "kannattanut".
dRD

Paluu Blogit