shovi kirjoitti:Asentelin nyt OpenAdsin eli nyk. OpenX:n, kun kiinnostaisi hallita ja pyörittää bannereita keskitetysti monelle eri saitille. Aika vaikealtahan tai ainakin raskaalta tuntuu. En ole vielä saanut ensimmäistäkään mainosta näkyviin, mut eiköhän se tästä.
TradeDoubler-mainoksia ei taida järjestelmään saada, jos pyörittää mainostenhallintaa yhden domainin alta?
shovi kirjoitti:Eikös TradeDoublerin systeemi tarkasta myös, että referrer vastaa verifioitua ja mainostajan ohjelmaan hyväksyttyä saittia noin oletuksena, ellei poistoa ole erikseen pyytänyt TD:ltä (uutiskirje/hakusanaraportti)? Näin ollen mun ads.mundomain1.com osoitteessa sijaitseva mainosserverini ei tuottaisi mitään sivustoilta mundomain2.fi, mundomain3.com yms.
Tämän saisi tietysti kierrettyä asentamalla OpenX:n 8 domainille erikseen, mutta se tavallaan hukkaisi koko homman jujun
shovi kirjoitti:Eikös TradeDoublerin systeemi tarkasta myös, että referrer vastaa verifioitua ja mainostajan ohjelmaan hyväksyttyä saittia noin oletuksena, ellei poistoa ole erikseen pyytänyt TD:ltä (uutiskirje/hakusanaraportti)? Näin ollen mun ads.mundomain1.com osoitteessa sijaitseva mainosserverini ei tuottaisi mitään sivustoilta mundomain2.fi, mundomain3.com yms.
OSku kirjoitti:Jos käytät html banneria, sivun tulostuvaan lähdekoodiin tulee TD:n koodi, ei Openxän, eli eiks toloin ongelma ole poissa?
tomni kirjoitti:Järkevämpi on laittaa jokaisen saitin URL-osote listaan tuo ads.sundomain1.com -osoite ja sitä kautta lisätä mainokset.
Sitten OpenX:stä kannattaa muistaa laittaa clicktrackingiin TradeDoubler päälle Traden mainoksiin.
shovi kirjoitti:OSku kirjoitti:Jos käytät html banneria, sivun tulostuvaan lähdekoodiin tulee TD:n koodi, ei Openxän, eli eiks toloin ongelma ole poissa?
Tuleeko? Tämä ratkaisisi ongelman helpolla tavalla. Täytyy tsekata, kunhan nyt saisi bannerin näkymään. Mä en kyllä ymmärrä, miten tää vois olla mahdollista muuten kuin käyttämällä Local Mode Tagia, joka on PHP:tä. En ole mikään koodiguru, mutta väitän, ettei OpenX:n JS-koodista saa TD:n JS-koodia.
shovi kirjoitti:Tähän mennessä olen tehnyt seuraavaa: lisäsin mainostajan, sille kamppiksen ja siihen yhden bannerin. Sen jälkeen lisäsin saitin, sille "Zonen", kytkin tämän testibannerin Zoneen ja pastesin JavaScript-Invocation Coden saittiin. Mainos ei kuitenkaan ilmesty saitille. Mulla ei ole yhtään trackeria (konversioseurantaa) luotu, tuskin vaikuttaa, eikä taida olla ihan helppo homma saada tuota futaamaan TD/MMMedierin systeemien kanssa.
shovi kirjoitti:tomni kirjoitti:Järkevämpi on laittaa jokaisen saitin URL-osote listaan tuo ads.sundomain1.com -osoite ja sitä kautta lisätä mainokset.
Sitten OpenX:stä kannattaa muistaa laittaa clicktrackingiin TradeDoubler päälle Traden mainoksiin.
Tää kuulostaa ihan fiksulta, joskin ehkä vähän vaivalloiselta.
Elmo kirjoitti:TD:ssä on sivuston asetuksissa (Asetukset -> Sivuston tiedot -> Valitse sivu ja paina siitä js härpäkkeestä asetukset) kohta "Jos käytät omaa seurantajärjestelmää ilmoita klikki URL:". Vissiinki tuota varten tarkotettu - vai, mitä se meinaa?
shovi kirjoitti:Tuleeko? Tämä ratkaisisi ongelman helpolla tavalla. Täytyy tsekata, kunhan nyt saisi bannerin näkymään. Mä en kyllä ymmärrä, miten tää vois olla mahdollista muuten kuin käyttämällä Local Mode Tagia, joka on PHP:tä. En ole mikään koodiguru, mutta väitän, ettei OpenX:n JS-koodista saa TD:n JS-koodia.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa