Mainostenhallintasoftat

Softat & alustat. Kuvagalleriat, keskustelufoorumit, CMS jne. Myös muut hyödylliset skriptit.

Mainostenhallintasoftat

ViestiKirjoittaja OSku » To Syys 20, 2007 22:40

Mitä käytätte, vai käytättekö mitään? Lähinnä php pohjaisia mietin jolla vois ohjelmoida bannereita yms.

Tätä mietin, onko muita hyviä http://www.openads.org/ ?
OSku

Re: Mainostenhallintasoftat

ViestiKirjoittaja Stiil » To Syys 20, 2007 22:47

OSku kirjoitti:Tätä mietin --- http://www.openads.org/

Sitäpä sitä, ja hyvä on. :)
Stiil

ViestiKirjoittaja nico » To Loka 25, 2007 9:52

Samaa mieltä. OpenAds on toimiva.
Käyttäjän avatar
nico
Admin

ViestiKirjoittaja shovi » Ma Tammi 05, 2009 21:15

Asentelin nyt OpenAdsin eli nyk. OpenX:n, kun kiinnostaisi hallita ja pyörittää bannereita keskitetysti monelle eri saitille. Aika vaikealtahan tai ainakin raskaalta tuntuu. En ole vielä saanut ensimmäistäkään mainosta näkyviin, mut eiköhän se tästä.

TradeDoubler-mainoksia ei taida järjestelmään saada, jos pyörittää mainostenhallintaa yhden domainin alta?
shovi

ViestiKirjoittaja OSku » Ma Tammi 05, 2009 22:48

Saahan niitä, lisäät vaikka html bannereina ne.
OSku

ViestiKirjoittaja tee1 » Ma Tammi 05, 2009 23:00

Onko joku kokeillut Google Ad Manageria sekä tuota? Kiinnostaisi tietää onko tuo Ad Manager mistään kotoisin?
tee1

ViestiKirjoittaja tomni » Ma Tammi 05, 2009 23:04

shovi kirjoitti:Asentelin nyt OpenAdsin eli nyk. OpenX:n, kun kiinnostaisi hallita ja pyörittää bannereita keskitetysti monelle eri saitille. Aika vaikealtahan tai ainakin raskaalta tuntuu. En ole vielä saanut ensimmäistäkään mainosta näkyviin, mut eiköhän se tästä.

TradeDoubler-mainoksia ei taida järjestelmään saada, jos pyörittää mainostenhallintaa yhden domainin alta?

Onnistuu Trade -mainokset.

Kerro missä ongelmia niin katotaan osaanko auttaa :roll:
tomni

ViestiKirjoittaja shovi » Ti Tammi 06, 2009 0:05

Eikös TradeDoublerin systeemi tarkasta myös, että referrer vastaa verifioitua ja mainostajan ohjelmaan hyväksyttyä saittia noin oletuksena, ellei poistoa ole erikseen pyytänyt TD:ltä (uutiskirje/hakusanaraportti)? Näin ollen mun ads.mundomain1.com osoitteessa sijaitseva mainosserverini ei tuottaisi mitään sivustoilta mundomain2.fi, mundomain3.com yms.

Tämän saisi tietysti kierrettyä asentamalla OpenX:n 8 domainille erikseen, mutta se tavallaan hukkaisi koko homman jujun :)
shovi

ViestiKirjoittaja OSku » Ti Tammi 06, 2009 0:09

shovi kirjoitti:Eikös TradeDoublerin systeemi tarkasta myös, että referrer vastaa verifioitua ja mainostajan ohjelmaan hyväksyttyä saittia noin oletuksena, ellei poistoa ole erikseen pyytänyt TD:ltä (uutiskirje/hakusanaraportti)? Näin ollen mun ads.mundomain1.com osoitteessa sijaitseva mainosserverini ei tuottaisi mitään sivustoilta mundomain2.fi, mundomain3.com yms.

Tämän saisi tietysti kierrettyä asentamalla OpenX:n 8 domainille erikseen, mutta se tavallaan hukkaisi koko homman jujun :)

Jos käytät html banneria, sivun tulostuvaan lähdekoodiin tulee TD:n koodi, ei Openxän, eli eiks toloin ongelma ole poissa?
OSku

ViestiKirjoittaja tomni » Ti Tammi 06, 2009 0:12

shovi kirjoitti:Eikös TradeDoublerin systeemi tarkasta myös, että referrer vastaa verifioitua ja mainostajan ohjelmaan hyväksyttyä saittia noin oletuksena, ellei poistoa ole erikseen pyytänyt TD:ltä (uutiskirje/hakusanaraportti)? Näin ollen mun ads.mundomain1.com osoitteessa sijaitseva mainosserverini ei tuottaisi mitään sivustoilta mundomain2.fi, mundomain3.com yms.

Tohon on useempi tapa.

Voit tehdä TradeDoublerissa sivuston "Shovin mainosjärjestelmä" ja listata sen kuvaukseen kaikki saitit mitä sen alla on ja tunkee ne sinne URLeihin listana; moni mainostaja ei halua lähteä "sika säkissä" -meininkiin.

Järkevämpi on laittaa jokaisen saitin URL-osote listaan tuo ads.sundomain1.com -osoite ja sitä kautta lisätä mainokset.

En tiedä miten hyvin OpenX:n kautta häviää Tradelle näkyvä referrel -> Luultavasti kannattaa tehdä varman päälle ja lisätä vaan ne saitit mitkä o hyväksyttyy. Tosin hieman joutuu puljaamaan, mutta sanosin, että kun rupee tulemaan ohjelmia mitkä on hyväksytty useammalle saitille niin homma nopeutuu.

Mutta jos saat tuolle "Shovin mainosjärjestelmä"lle hyväksytyks mainostajia niin niitten kaikkien pitäis toimia.

Trade suosittaa jokaisen sivuston erikseen rekisteröimistä.

Sitten OpenX:stä kannattaa muistaa laittaa clicktrackingiin TradeDoubler päälle Traden mainoksiin.
tomni

ViestiKirjoittaja shovi » Ti Tammi 06, 2009 0:30

OSku kirjoitti:Jos käytät html banneria, sivun tulostuvaan lähdekoodiin tulee TD:n koodi, ei Openxän, eli eiks toloin ongelma ole poissa?

Tuleeko? Tämä ratkaisisi ongelman helpolla tavalla. Täytyy tsekata, kunhan nyt saisi bannerin näkymään. Mä en kyllä ymmärrä, miten tää vois olla mahdollista muuten kuin käyttämällä Local Mode Tagia, joka on PHP:tä. En ole mikään koodiguru, mutta väitän, ettei OpenX:n JS-koodista saa TD:n JS-koodia.

Tähän mennessä olen tehnyt seuraavaa: lisäsin mainostajan, sille kamppiksen ja siihen yhden bannerin. Sen jälkeen lisäsin saitin, sille "Zonen", kytkin tämän testibannerin Zoneen ja pastesin JavaScript-Invocation Coden saittiin. Mainos ei kuitenkaan ilmesty saitille. Mulla ei ole yhtään trackeria (konversioseurantaa) luotu, tuskin vaikuttaa, eikä taida olla ihan helppo homma saada tuota futaamaan TD/MMMedierin systeemien kanssa.

tomni kirjoitti:Järkevämpi on laittaa jokaisen saitin URL-osote listaan tuo ads.sundomain1.com -osoite ja sitä kautta lisätä mainokset.
Sitten OpenX:stä kannattaa muistaa laittaa clicktrackingiin TradeDoubler päälle Traden mainoksiin.

Tää kuulostaa ihan fiksulta, joskin ehkä vähän vaivalloiselta.
shovi

ViestiKirjoittaja tomni » Ti Tammi 06, 2009 1:09

shovi kirjoitti:
OSku kirjoitti:Jos käytät html banneria, sivun tulostuvaan lähdekoodiin tulee TD:n koodi, ei Openxän, eli eiks toloin ongelma ole poissa?

Tuleeko? Tämä ratkaisisi ongelman helpolla tavalla. Täytyy tsekata, kunhan nyt saisi bannerin näkymään. Mä en kyllä ymmärrä, miten tää vois olla mahdollista muuten kuin käyttämällä Local Mode Tagia, joka on PHP:tä. En ole mikään koodiguru, mutta väitän, ettei OpenX:n JS-koodista saa TD:n JS-koodia.

JS imho paras. Tukee trackereita jne. Niiden säätö onkin sitten asia aivan erikseen.

TD:n bannerit lisäät HTML:nä jos haluut ne JS-koodilla.

shovi kirjoitti:Tähän mennessä olen tehnyt seuraavaa: lisäsin mainostajan, sille kamppiksen ja siihen yhden bannerin. Sen jälkeen lisäsin saitin, sille "Zonen", kytkin tämän testibannerin Zoneen ja pastesin JavaScript-Invocation Coden saittiin. Mainos ei kuitenkaan ilmesty saitille. Mulla ei ole yhtään trackeria (konversioseurantaa) luotu, tuskin vaikuttaa, eikä taida olla ihan helppo homma saada tuota futaamaan TD/MMMedierin systeemien kanssa.

Alkuun hieman outo, mutta ei mulla ole ongelmia ollut. TD/AdSense mm. pyörii täyttä päätä.

Voin sua IRCissä vaikka joku päivä neuvoo helpommin jos et saa toimimaan?

Kuitenkin JS HTML-bannerina.

shovi kirjoitti:
tomni kirjoitti:Järkevämpi on laittaa jokaisen saitin URL-osote listaan tuo ads.sundomain1.com -osoite ja sitä kautta lisätä mainokset.

Tää kuulostaa ihan fiksulta, joskin ehkä vähän vaivalloiselta.

Miten niin vaivalloiselta? Uuden saitin lisäät -> paat automaattisesti osotteen vaikket käyttäskään sitä, ei mun mielestä pitäs olla ongelmaa?

Clicktrackingi menee kun pudotusvalikosta nappasee.
tomni

ViestiKirjoittaja Elmo » Ti Tammi 06, 2009 1:26

TD:ssä on sivuston asetuksissa (Asetukset -> Sivuston tiedot -> Valitse sivu ja paina siitä js härpäkkeestä asetukset) kohta "Jos käytät omaa seurantajärjestelmää ilmoita klikki URL:". Vissiinki tuota varten tarkotettu - vai, mitä se meinaa?
Käyttäjän avatar
Elmo

ViestiKirjoittaja tomni » Ti Tammi 06, 2009 1:43

Elmo kirjoitti:TD:ssä on sivuston asetuksissa (Asetukset -> Sivuston tiedot -> Valitse sivu ja paina siitä js härpäkkeestä asetukset) kohta "Jos käytät omaa seurantajärjestelmää ilmoita klikki URL:". Vissiinki tuota varten tarkotettu - vai, mitä se meinaa?

Joo, on varmaan sitäkin varten tarkoitettu kyllä. Itte oon laittanu vaan sivuston osotteisiin sen.
tomni

ViestiKirjoittaja OSku » Ti Tammi 06, 2009 1:45

shovi kirjoitti:Tuleeko? Tämä ratkaisisi ongelman helpolla tavalla. Täytyy tsekata, kunhan nyt saisi bannerin näkymään. Mä en kyllä ymmärrä, miten tää vois olla mahdollista muuten kuin käyttämällä Local Mode Tagia, joka on PHP:tä. En ole mikään koodiguru, mutta väitän, ettei OpenX:n JS-koodista saa TD:n JS-koodia.

Local mode tagiä ei voi käyttää kuin samalla servulla oleville saiteille. Käytä esim Iframe tagia ja laita TD:n bannerit html bannereina. Niihin syotetään se TD:n koodi.

Toi Openx on kyl alussa tosi sekava että sieltä yleenäkkään löytää haluamansa. I
OSku

Seuraava

Paluu Softat