Oli aika mielenkiintoinen myyntineuvottelu vähän aikaa sitten eräästä nettisivustosta.
Olin ottanut sivuston ylläpitäjään yhteyttä sähköpostilla ja hän vastasi noin kuukauden jälkeen.
Ensinnäkin sivuston myyjä asetti hinnan ja sanoi, että siitä ei voi neuvotella. Hyväksyin hinnan, koska laskin, että saan sivustosta tuon hinnan takaisin n. vuodessa.
Tämän jälkeen myyjä kysyi voimmeko hoitaa kaupan tiettynä päivänä. Ehdotin, että tapaisimme vaikka Helsingissä, mistä hän kieltäytyi ja sanoi, että homma pitää hoitaa niin, että hän lähettää tiettynä päivänä tiettyyn kellonaikaan tilinumeron, jonne minun pitää tallettaa rahat tunti tilinumeron saapumisen jälkeen. Hän tarkastaisi tilin tunti tämän jälkeen ja sen jälkeen lähettäisi minulle käyttäjänimen ja salasanan sivustolle.
Tässä vaiheessa rupesi vähän hälytyskellot soimaan ja rupesin tutkimaan whois-tietoja tarkemmin. Kävi ilmi, että sivuston omistaja on eri henkilö kuin kaveri joka sivua minulle kauppasi.
Päätin lähettää sähköpostia, että perun kaupat, koska myyjä ei itse omista nettisivustoa jota myy. Myyjä vastasi, että kyseessä on niin pieni rahasumma (muutama tuhat euroa), ettei hän jaksa selvitellä asiaa pitempää.
En tiedä minkälainen tarina tässä on taustalla, onko joku kaapannut tuon sivuston sähköpostiosoitteen, vai mitä. Mutta kannattaa aina tarkistaa, että kuka sivuston virallisesti omistaa ja mieluusti tavata myyjä henkilökohtaisesti ja tehdä kauppakirja. Näin olen itse ainakin menetellyt myydessäni nettisivuja.