Huonot palveluntarjoajat

www-hotellit, hostaus ja palvelin juttua.

Re: Huonot palveluntarjoajat

ViestiKirjoittaja sane » Ma Syys 22, 2008 19:09

Näköjään jälleen kerran datamappi alhaalla - heittää 503 Service Temporarily Unavailable ainakin muunnin.com sivustolle, kieliversiot taas toimivat osittain - css ja javascript tiedostoja lukuunottamatta. Osaako joku hinnaltaan samatasoista (4 domainia, vuosikustannukset <80e), mutta laadukkaampaa suomalaista hotellia, jossa on myös mahdollisuus rajattomaan määrään domaineja?
sane

ViestiKirjoittaja Gocom » Ma Syys 22, 2008 19:14

sane kirjoitti:Näköjään jälleen kerran datamappi alhaalla - heittää 503 Service Temporarily Unavailable ainakin muunnin.com sivustolle, kieliversiot taas toimivat osittain - css ja javascript tiedostoja lukuunottamatta. Osaako joku hinnaltaan samatasoista (4 domainia, vuosikustannukset <80e), mutta laadukkaampaa suomalaista hotellia, jossa on myös mahdollisuus rajattomaan määrään domaineja?

Zoneria voisitte varmaan katella :) sieltä voisi löytyä aikalailla sopiva paketti ja jos ei löydy, niin sitten ei vaan löydy. Suurempiin tarkoituksiin ainakin voi varmaan kysellä customointia tosin.
Gocom

ViestiKirjoittaja HNInfo » Ti Touko 05, 2009 6:48

No ompas ongelmia ollu. Ei siinä, itelläkin oli osoite.com:in kanssa joskus ongelmia.
Heillä oli tarjous webhotelli vuodeksi 1e, joten tilasin ja irtisanoin sen (kuten varmasti monet muutkin). Irtisanomiseen tuli vastaus, että sitä ei voi tehdä ensimmäisen vuoden jälkeen vaan pitää maksaa toinen, normaalihintainen vuosi, tilausehdoissa ei tätä asiaa mainittu. Pitkän tappelun jälkeen kuitenkin sain irtisanomisen tehtyä.

Monien palveluntarjoajien jälkeen laittelin oman firman pystyyn ja tarjosin palveluita vuoden verran kunnes myin liiketoimintani toiselle firmalle. Tarkoituksena oli, että alan tekemään heille hommia.
Paljon teinkin heille (monia palvelinsovelluksia asentelin, autoin asiakaspalvelussa), kunnes huomasin että lupaavat paljon, mutta eivät sitten pidä lupauksiaan.
Muutaman vuoden ajan heille jaksoin selittää heidän tietoturvatasostaan ja pitäisi parantaa, mutta eivät uskoneet.

Nyt sitten perustamassa uudestaan firmaa, ihan vaan siksi kun en jaksa katsella ihmisten valittavan siitä, kuinka huonoa asiakaspalvelu on tai kun hommat eivät pelaa. Mun mielestä kuitenkin palveluntarjoajalla on vastuu tarjota asiakkaileen palvelut toimivina ilman mitään mahdollisia virheita. Jos virheitä on niin niistä on hyvä tiedoittaa, oli se miten paha tahansa (murtautuminen palvelimelle jne., ddos hyökkäykset), Se kuitenkin antaa parempaa kuvaa asiakkaile palvelusta, jos kerrotaan miksi joku ei ole toiminut kuin se, ettei voida rehellisesti kertoa miksi homma ei pelannut.

Saas nähdä miten lähtee sujumaan. Tarkotus on kuitenkin tuottaa vakaat palvelut kilpailukykyisin hinnoin ilman että kummankaan osapuolen toiminnot kärsii millään tapaa. Tähän asti hommaa oon pyöritellyt lähinnä harrastuksena ja yritysten kysyntä on kasvanut palveluita kohtaan, kiitos puskaradion.
HNInfo

ViestiKirjoittaja mRkukov » Ti Touko 05, 2009 12:11

HNInfo kirjoitti:Se kuitenkin antaa parempaa kuvaa asiakkaile palvelusta, jos kerrotaan miksi joku ei ole toiminut kuin se, ettei voida rehellisesti kertoa miksi homma ei pelannut.

Tuota jäin kaipaamaan kun vaihdoin edelliseltä hostilta nykyiseeni. He kertoivat asiakkaalle jopa UPS järjestelmän pettämisen syyn yksittäisiä sulakkeita myöten tai tietyn verkkoyhteyden jumiintumisen aiheuttaneen verkkolaitteen tiedot ja toimenpiteet. Tuollaista läpinäkyvyyttä kyllä arvotaa.
mRkukov

ViestiKirjoittaja goos » Ma Touko 25, 2009 14:46

edullinenwebhotelli ja futuron sit päättivät yhdistyä... Puuhkis justkun pääsin futuronin huonosta palvelusta eroon niin nyt oon siellä taas. Tietokannassa tänään taas vaihteeks jotain ongelmaa. Onko kellään suositella palvelua joka olisi toiminut viimeset 3-4v ongelmitta ja on fiksun hintainen? tarvis 10-20 mysql kantaa ja saman verran domainpaikkoja.
goos

ViestiKirjoittaja JuhaS14 » Ma Touko 25, 2009 14:46

goos kirjoitti:edullinenwebhotelli ja futuron sit päättivät yhdistyä... Puuhkis justkun pääsin futuronin huonosta palvelusta eroon niin nyt oon siellä taas. Tietokannassa tänään taas vaihteeks jotain ongelmaa. Onko kellään suositella palvelua joka olisi toiminut viimeset 3-4v ongelmitta ja on fiksun hintainen? tarvis 10-20 mysql kantaa ja saman verran domainpaikkoja.

http://www.kotisivut.com - virtuaalipalvelin lienee järkevin valinta sulle.

Voin skumppa- tai bissepalkalla conffata sulle sen =)
JuhaS14

ViestiKirjoittaja goos » Ma Touko 25, 2009 15:54

JuhaS14 kirjoitti:
goos kirjoitti:edullinenwebhotelli ja futuron sit päättivät yhdistyä... Puuhkis justkun pääsin futuronin huonosta palvelusta eroon niin nyt oon siellä taas. Tietokannassa tänään taas vaihteeks jotain ongelmaa. Onko kellään suositella palvelua joka olisi toiminut viimeset 3-4v ongelmitta ja on fiksun hintainen? tarvis 10-20 mysql kantaa ja saman verran domainpaikkoja.

saako starwarssit soittaa omasta kännykästä? :) mutjoo, en haluis vps:ää ku oon servereita 6v työkseni conffannu ja ylläpitäny ja ei vaan nappaa koskee niihin enään. Webhotellit on siitä mukavia että joku muu hoitaa päivitykset, conffaukset ja muun nakkiduunin.
goos

ViestiKirjoittaja tomni » Ma Touko 25, 2009 18:27

goos kirjoitti:
JuhaS14 kirjoitti:

saako starwarssit soittaa omasta kännykästä? :) mutjoo, en haluis vps:ää ku oon servereita 6v työkseni conffannu ja ylläpitäny ja ei vaan nappaa koskee niihin enään. Webhotellit on siitä mukavia että joku muu hoitaa päivitykset, conffaukset ja muun nakkiduunin.

Virtuaalipalvelin ylläpidolla on vielä paljon paljon mukavampi. :roll:
tomni

ViestiKirjoittaja goos » Ma Touko 25, 2009 18:37

päädyin sitten ottaa zonerilta tärkeimmälle domainille hostauksen katotaan miten käy. Ehkä sit ens vuonna ylläpidetty vps ku oon rahoissani. (joku vois esim palkata mut webbiapinaks kesän aikana)
goos

ViestiKirjoittaja mannerv » Ti Touko 26, 2009 0:57

goos kirjoitti:päädyin sitten ottaa zonerilta tärkeimmälle domainille hostauksen katotaan miten käy. Ehkä sit ens vuonna ylläpidetty vps ku oon rahoissani. (joku vois esim palkata mut webbiapinaks kesän aikana)

Toistaiseksi noi on toiminut ihan jees. Mulla on tuolta nyt... öö... viisi webbihotellia :) Olen kanssa ajatellut, että jossain vaiheessa otan virtuaalipalvelimen... No, ehkä sitten kun on 20 webbihotellia voisi harkita.
mannerv

ViestiKirjoittaja veeti » Ti Touko 26, 2009 22:50

mannerv kirjoitti:
goos kirjoitti:päädyin sitten ottaa zonerilta tärkeimmälle domainille hostauksen katotaan miten käy. Ehkä sit ens vuonna ylläpidetty vps ku oon rahoissani. (joku vois esim palkata mut webbiapinaks kesän aikana)

Toistaiseksi noi on toiminut ihan jees. Mulla on tuolta nyt... öö... viisi webbihotellia :) Olen kanssa ajatellut, että jossain vaiheessa otan virtuaalipalvelimen... No, ehkä sitten kun on 20 webbihotellia voisi harkita.

Tein pientä vertailua puoli vuotta sitten. Minusta parhaat vaihtoehdot olivat Zoner ja kotisivut.com. Päädyin kotisivut.comiin, koska heillä oli paremmin järjestetty nimipalvelu. Mut erot olivat hyvin pieniä.
veeti

ViestiKirjoittaja goos » Pe Marras 20, 2009 23:22

webhotelli.fi eli entinen futuron. Ajattelin jakaa taas paskan kokemuksen lafkasta.

Minulla on yksi vanha account niillä ja sitten toinen joka on ewh:n kautta. Futuron tosin osti EWH keväällä joten olin nyt yhdistämässä accounteja. Turhaan maksaa huonolle palveluntarjoajalle tuplahintaa.

Vanhalla accountilla oli yks domain, sitä ei tosin voinu siirtää koska ewh accountille ei voinu liittää domainia koska se oli jo käytössä. Noh yhteys helpdeskiin ja kyselin miten nyt hoidetaan tilanne, en haluisi domainia pois käytöstä kauheen pitkään, paras olis tietty jos menis saumattomasti. Noh viikko piti ensiksi niiden kanssa vaihtaa sähköposteja että ymmärsivät ongelman, ehtivät siinä välissä ehdotella että voisivat seuraavana päivänä resetoida cpaneli salasananki mulle jospa se auttais?!

Nyt sit ku tulin kotii niin tullut email. "Siirettiin domain voit ite siirtää datat". Ei mitään ennakkoilmoitusta koska aikovat asian tehdä, fiksua tehdä asia perjantai iltana just ennen viikonloppua, en ehkä olis halunu istua perjantai iltaa korjaamassa domainia koska he päättivät että seolis sopiva aika. Ennen siirtoa kerroin myös että kaikki data on valmiiks siiretty ja että ne voi liittää domainii jos ne sen aikoo tehdä, eihän tätä osattu hyödyntää vaan tyhjä domain maailmalle jakoon.

Noh mitäs tästä opitaan, älä osta huonoa palvelua huonolta palveluntarjoajalta. Itsehän olen jo kerran pakoillut futuronilta mutta typerät ostivat mut takaisin.
goos

ViestiKirjoittaja Konda » La Marras 21, 2009 4:23

Onko jengillä kokemuksia Neobitistä?

Omat kokemukset ihan hyviä mutta en tiedä, miten se vertautuu muihin Suomi-hosteihin.
Konda

ViestiKirjoittaja HNInfo » La Marras 21, 2009 18:43

Tätä ette varmaan odottanut kuulevanne täällä forumilla mutta vuodatanpa kuitenkin.

Vittuunnuin muutama kuukausi sitten palveluntarjoajaani, jolta olin hankkinut n. vuosi sitten dedikoidun palvelimen. Joka toinen päivä oli palvelin suunnilleen nuri milloin verkkovirheen, milloin sähkövikojen takia eikä asialle jaksaneet tehdä mitään. Tiedusteltuani enempi asiaa sain tietää ettei palvelimeni ole minkään upsin takana ja palvelin oli ns. vanhaa kalustoa, joka oli jo kerran hajonnut, mutta jotenkin pysyi kasassa.
Arvaatte varmaan, silloin juuri kun olin laittamassa backup-järjestelmää uusiksi (edellinen kun hajosi ja tuhosi datat), niin päätti palvelin kyykähtää taasen, tällä kertaa niin että kovolta tuhoutui n. puolet datasta, mm. yhden isomman asiakkaan kaikki työt (ainut kopio) usemman vuoden ajalta.
Tämä aloitti vaihtorumban toiselle palveluntarjoajalle, Alankomaista virtuaali, johon kaikki data siirrettiin. Kaikki toimi loistavasti, kunnes viikko sitten lauantaina alkoi taas ongelmat... Palvelin alkoi jumittua, kaatuili satunnaisesti, yhteydet katkesi joka paikkaan, kaikki suoraan sanoen lahosi käsiin.
Syy löytyi helposti. Erään asiakkaan sivustolla oli järjestelmä, joka ei toiminut kuin olisi pitänyt ja söi järjestelmästä muistia.
Virtuaalin isäntäkoneiston openVZ, joten swappia ei pystynyt ottamaan käyttöön. Palvelimessa 1GB muistia, ajoittain saatavilla 2GB. Arvaatte varmaan miten käy kun järjestelmä ilmoittaa muistin kokonaismääräksi 2GB, mutta käytössä on vain 1GB?

Mitä tästä opinkaan? Ei halvalla välttämättä saa laadukasta, ikävä kyllä. Tuo tottakai huonoa mainetta hostauksesta, mutta ainakin olen omasta mielestäni tiedoittanut sentään asiakkaille rehellisesti mikä on tilanne. Tässä vaiheessa ei ole vaihtoehtoja muita kuin investoida uuteen palvelinkalustoon ja laskea ihan oikeasti paljonko yksi asiakas käyttää palvelimesta resursseja ja tarvittaessa eristää asiakkaalle oma ympäristö sivustolle, jos resursseja tarvitaan enemmän.
HNInfo

ViestiKirjoittaja JanneJ » Ma Marras 30, 2009 20:34

Uskomatonta kuinka Suncometin asiakaspalvelua läyhytetään upeaksi jokapaikassa. Itselläni oli kyllä nippanappa liian iso saitti kyseiseen palveluun ja tarkoituksena siirtää se tässä lähitulevaisuudessa, mutta se että se suljetaan sivusto ilman mitään ilmoitusta ei ole kovinkaan hienovaraista asiakaspalvelua. Luulisi, että voisivat ilmoittaa etukäteen ja neuvotella vaikka lisähinnasta tai saitin siirtämisestä tms.

Suoraan vaan kyselemättä kiinni. Ja jos syy on se, että sivustolla on liikaa kävijöitä, voisi ehkä tajuta myös sen, että silloin sitä ei kannattaisi vaan pistää alas prkl. Aikaisemmin olen tämän lafkan puolesta liputtanut, kun on ollut halbaa ja toimivaa, mutta selvästikkään niitä ei voi saada samassa paketissa. Jos yhtää tärkeämmästä sivustosta kyse, kannattanee pysyä kaukana tästä firmasta.
JanneJ

EdellinenSeuraava

Paluu Host