Matkahollon myynnin kanssa juttelin tuossa kuukausi takaperin ja sanottiin että paketit onnistuu ainankin Ruotsiin. Hintatasosta en osaa sanoa, mutta noin yleensäottaen matkis on ainankin oman
tuning verkkokaupan tarpeisiin melko sopiva. Matkahuoltoa tulee ainankin kokeiltua pohjoismaiden toimituksiin kun ne saadaan vauhtiin.
UPS (mutua) oli siitä mielenkiinoinen, että käsittääkseni niillä on myös mahdollisuus codiin, eli cash on deliveryyn. Globaali postiennakko? Kuulostaa ihan hyvältä ainankin mun korvaan. Hintatasosta sen verran että yli 100 paketin kuukausitahdilla hinnat tipahtavat tasolle "neuvotellaan sitten erikseen". Käytännössä en tiedä mitä erikseen neuvotteleminen tarkoittaa, mutta myyjän mukaan paljon halvempaa hintatasoa.
Sun Tom kannata laittaa ylös arvioidut lähetysten määrät, mitat ja painot ja laittaa tarjouspyyntö tyyliin "100 tällästä kuukaudessa, mikä on laskun loppusumma alv 22%?". Itse kun olen koittanut selvitellä noita rahtihintoja niin helpoimmalla olen päässyt kun olen pyytänyt tosiaan laskun loppusummaa, niin monta extrakulua noissa lähetyksissä laskuissa on ainankin tuonnin osalta mainittu että menee sormi suuhun jos pitäis hinnastosta moisia alkaa selvittelemään. Ja laskun loppusumma on yksiselitteisesti vertailukelpoinen, hinnastossa onkin jo vähän työtä että saa kaiken selville.