Adsense mainoksien näkyvyys ongelma

Google AdSense

Adsense mainoksien näkyvyys ongelma

ViestiKirjoittaja TTPalkki » Pe Helmi 06, 2009 14:25

En saa noita googlen mainoksia enään näkymään. Ongelman havaitsin jo joulukuussa, mutta useiden selvityksien ja korjausyrityksien takia lopetin yrittämisen. Kyseiset mainokset näkyivät sivuston päivityksen jälkeen mutta hävisivät viikko sen jälkeen sivustolta ja koneeseen en tuona aikana asentanut muuta kuin päivityksen firefoxiin. Sivustoni osoite on http://personal.inet.fi/yritys/turun.te ... efault.htm ja sivut olen tehnyt woordilla ja tiedän että html koodi aika kaameeta, aikoinaan sillä tuli ne tehtyä ja harjoiteltua joten siksi yhä käytän. Olen myös testannut siivottuja versioita eri ohjelmilla mutta googlen mainokset ei näy niilläkään. Tolla sivustolla pitäisi siis näkyä 3 mainos koodia heti otsikon jälkeen ja koodit siellä näkyvät täysin samanlaisesti jotka googlelta saan. Explore nettiselaimella olen myös sivustoja katsonut eikä mainoksia näy. Onko vinkkejä tai mahdollisesti jopa tietoa jolla mainokset saisi taas näkyviin. Olen monella sivustolla jo ollut apuja kyselemässä ja vinkkejä on tullut, mutta toivottua tulosta ei. Sivuston olen siirtänyt Sonera FTP-ohjelmalla ja olen testannut myös eri siirtotapaa. Enään tässä ei tule muuta mieleen kuin soittaa Soneralle ja kysyä sieltä ohjeita. Kiitokset avusta.
TTPalkki

Re: Adsense mainoksien näkyvyys ongelma

ViestiKirjoittaja Juho » Pe Helmi 06, 2009 17:04

Adsensen apufoorumin mukaan muillakin on samaa ongelmaa, itselläni myös. Mainokset näkyivät koneelta sivuja katseltaessa, mutta eivät netissä. Vaihdoin TD:n mainokset tilalle. Nyt on eri palveluntarjoaja ja Adsense toimii, aikaisemmin palveluntarjoaja oli Sonera.
Juho

ViestiKirjoittaja lihavahko » Pe Helmi 06, 2009 18:09

Se ettei adsense-mainokset sivuillasi näy, ei johdu selaimista eikä sivusi koodista, vaan siitä ettei inet-fi -palvelin hyväksy activeX-komponentteja palvelimellaan.

Eli jos haluat adsense-mainokset näkyviin, siirrä sivustosi toiselle palvelimelle, esim. osta domain+webhotellitilaa se ei maksa nykyään juuri mitään.
lihavahko

ViestiKirjoittaja Juho » Pe Helmi 06, 2009 18:40

lihavahko kirjoitti:Se ettei adsense-mainokset sivuillasi näy, ei johdu selaimista eikä sivusi koodista, vaan siitä ettei inet-fi -palvelin hyväksy activeX-komponentteja palvelimellaan.

Eli jos haluat adsense-mainokset näkyviin, siirrä sivustosi toiselle palvelimelle, esim. osta domain+webhotellitilaa se ei maksa nykyään juuri mitään.

Mistäs johtuu se, että aikaisemmin mainokset näkyivät? Onko jotain muuttunut?
Juho

ViestiKirjoittaja lihavahko » Pe Helmi 06, 2009 18:55

Aikaisemmin näkyivät missä? Jos aikaisemmin mainokset näkyivät ja yhtäkkiä eivät näykään, niin jotain on sitten muuttunut. Monilla ilmaista kotisivutilaa tarjoavilla palvelimilla on käytössä ihan varmuuden vuoksi (turhan) tarkat turvallisuusasetukset.

Mitään vähänkään vakavasti otettavaa sivustuo ei koskaan pidä pistää millekään ilmaispalvelimelle ihan jo SEO:n kannalta....
lihavahko

ViestiKirjoittaja Juho » Pe Helmi 06, 2009 19:28

lihavahko kirjoitti:Aikaisemmin näkyivät missä? Jos aikaisemmin mainokset näkyivät ja yhtäkkiä eivät näykään, niin jotain on sitten muuttunut. Monilla ilmaista kotisivutilaa tarjoavilla palvelimilla on käytössä ihan varmuuden vuoksi (turhan) tarkat turvallisuusasetukset.

Mitään vähänkään vakavasti otettavaa sivustuo ei koskaan pidä pistää millekään ilmaispalvelimelle ihan jo SEO:n kannalta....

Mainokset näkyivät Soneran inetissä (sama juttu, kuin ketjun aloittajalla), mutta lakkasivat sitten näkymästä. Itse veikkaisin, että Googlen päässä on jokin muuttunut, koska Adsensen tukifoorumilla monet muutkin ympäri maailmaa valittelivat/valittavat samaa. Olen jo siirtänyt sivuston muualle.
Juho

ViestiKirjoittaja lihavahko » Pe Helmi 06, 2009 19:55

Ulkopuolisen on täysin mahdotonta sanoa tämän perusteella mikä on muuttunut ja missä, mutta en usko että tämä koskee juuri ketään muita kuin joilla on sivustot ilmaispalvelimilla.

Hauskaa viikonloppua ;)
lihavahko

ViestiKirjoittaja mRkukov » To Helmi 12, 2009 23:57

lihavahko kirjoitti:Se ettei adsense-mainokset sivuillasi näy, ei johdu selaimista eikä sivusi koodista, vaan siitä ettei inet-fi -palvelin hyväksy activeX-komponentteja palvelimellaan.
Adsensellä ei ole niin mitään tekemistä activeX:n kanssa. Muuten ei toimisi opera/firefox/chrome/safari ollenkaan.

Itse veikkaan että inet.fi on vain liian usealla adsense käyttäjällä ettei ne oikein tykkää siitä. Eli hanki toinen host.
mRkukov

ViestiKirjoittaja TTPalkki » La Maalis 14, 2009 10:55

Eipä ole vieläkään kuntoon tullut ja Soneraan ollaan oltu yhteydessä. Heidän mukaan ei mitään päivityksiä ole tuolloin tehty.
Nyt siis kysynkin että onko kenellään http://personal.inet.fi osoitteen mukaista kotisivua tullut vastaan jossa näkyisi Googlen mainoksia. Itse kävin läpi 5 sivustoa haku ammunnalla Googlen kautta ja testasin niillä sivustoilla Adsense Previev:tä ja sama homma joka siis on omalla sivustolla ei tule mitään mainoksia näkyviin vain tyhjä ikkuna. Taitaa tulla domainin vaihto eteen, tietäis vaan varmasti että se toimisi. Mitäs muuten tuo domain nykyään maksoikaan...jostakin sen saan etsittyä mutta osa käyttäjistä osaa sanoa varmasti ulkoa.
TTPalkki

ViestiKirjoittaja tomni » La Maalis 14, 2009 11:08

TTPalkki kirjoitti:Eipä ole vieläkään kuntoon tullut ja Soneraan ollaan oltu yhteydessä. Heidän mukaan ei mitään päivityksiä ole tuolloin tehty.
Nyt siis kysynkin että onko kenellään http://personal.inet.fi osoitteen mukaista kotisivua tullut vastaan jossa näkyisi Googlen mainoksia. Itse kävin läpi 5 sivustoa haku ammunnalla Googlen kautta ja testasin niillä sivustoilla Adsense Previev:tä ja sama homma joka siis on omalla sivustolla ei tule mitään mainoksia näkyviin vain tyhjä ikkuna. Taitaa tulla domainin vaihto eteen, tietäis vaan varmasti että se toimisi. Mitäs muuten tuo domain nykyään maksoikaan...jostakin sen saan etsittyä mutta osa käyttäjistä osaa sanoa varmasti ulkoa.

1$ - 300$ / vuosi. Riippuu ihan mistä rekisteröi.

Itse suosin Jokeria, olikohtan 10-12 $ / vuosi.
tomni

ViestiKirjoittaja Juho » La Maalis 14, 2009 13:59

Itselläni tuo domainin vaihto auttoi, joskin Googlen mainosten näkymättömyys oli vain osasyy siirtää sivusto ihan oikealle domainille.
Juho

Paluu AdSense